Kde udělali soudruzi chybu?
VW sa preto rozhodol všetkým názorne ukázať, kde sa stala "chyba". V približne 6 minútovom videu opisuje spôsoby, ktorými výrobcovia bežne znižujú emisie svojich motorov. Dôležitejšia je však časť, kde VW tvrdí, že riadiaca jednotka motora jednoducho musí rozoznať, že je auto na valcovej brzde (dynamometri), inak by ABS zablokovalo hnané kolesá. Práve v tejto časti v dotknutých motoroch EA189 totiž nastupuje softvér riadiacej jednotky, ktorý špeciálne pre túto príležitosť (meranie) upraví recirkuláciu výfukových plynov tak, aby motor pri teste splnil limity. V reálnych podmienkach však dáva softvér motoru iné hodnoty, aby dosahoval potrebný výkon, nehľadiac na emisie. Zákazník už totiž dostal informáciu, že motor v jeho aute spĺňa emisné limity a je spokojný. Automobilka vo videu ubezpečuje vodičov, že dotknuté autá sú technicky v poriadku a bezpečné. Úprava softvéru pri motoroch objemu 1,2 litra a 2,0 litra, s ktorými VW začne už v januári, potrvá približne pol hodiny. Motory 1,6 TDI potrebujú aj malú úpravu hardvéru. Pred váhu vzduchu dostanú zariadenie, ktoré upraví turbulentné prúdenie vzduchu. Jeho inštalácia spolu s nahratím nového softvéru by mala zabrať približne hodinu.