Systém má fungovať pri rýchlostiach do 30 km/h v prípade jazdy vpred a vzad. Vo vyšších rýchlostiach je už hluk vznikajúci od pneumatík a karosérie dostatočný.
Tiché elektromobily sú špeciálne nebezpečné pre nevidiacich a slabozrakých, ktorí sa ešte viac spoliehajú na sluch. Európske úrady preto nariadili reguláciu podľa, ktorej musia všetky elektromobily od 1.7.2019 vydávať pri nízkych rýchlostiach hluk. K rovnakému kroku pristúpila Americká národná inštitúcia pre bezpečnosť cestnej premávky (NHTSA). Od 1.9.2019 budú musieť všetky hybridy a elektromobily so štyrmi kolesami a hmotnosťou do 4536 kg vydávať hluk. Systém má fungovať pri rýchlostiach do 30 km/h v prípade jazdy vpred a vzad. Vo vyšších rýchlostiach je už hluk vznikajúci od pneumatík a karosérie dostatočný. Podľa výpočtu (NHTSA) týmto krokom predídu až 2400 zrážkam ročne len v USA.
Vraj je len otázkou času kedy si zvykneme na elektromobily
Podľa amerického ministra dopravy Anthonyho Foxxa je len otázkou času, kedy si ako chodci zvykneme na prítomnosť elektrických vozidiel na cestách. „Všetci sa spoliehame na naše zmysly, že nás upozornia na prichádzajúce nebezpečenstvo,“ dodáva s tým, že ozvučenie elektromobilov dáva zmysel.
Audi sa už pred rokmi zaoberalo otázkou, aký zvuk by mal vydávať elektromobil. Išlo o model R8 e-tron. Výsledok je celkom zaujímavý. Rozhodne to neznie ako atmosférický motor V10, ale nie je to na zahodenie. Podobnou cestou sa dnes vydáva Porsche, FCA a McLaren. Majitelia športových elektromobilov totiž nechcú počúvať len ticho. Minimálne pri týchto značkách tak povinnú reguláciu využijú ako výhodu.
Zdroj: theverge