Seat Leon Cup racer je nie len najkrajším, ale aj najrýchlejším pretekárskym náradím v tejto disciplíne.
Maťo Homola: „Chcem byť Majstrom Európy!“
Sezóna 2014 bola smolná...
Sezóna 2014 sa niesla v znamení smoly. V prvom rade preto, že sa ju nepodarilo vyhrať. To však malo svoje dielčie problémy. Vďaka veľkej nehode na mokrom a natretom povrchu okruhu Paul Richard dostal jednu z najdrahších príučiek kariéry. V tíme Homola Motorsport pri oprave zistili, že BMW 320ti WTCC kúpené v Taliansku má okrem iného staré a poškodené turbodúchadlo. Keďže sa vôbec nebavíme o lacnej technike, nehoda v prvých pretekoch sezóny znamenala únik bodov no pomohla odhaliť problém, ktorý by neskôr motor fatálne poškodil a znamenal by ešte väčšie komplikácie. BMW prosto bolo poskladané neodborne. Tiež bolo zrejmé, že na novšie pretekárske náradie od Seatu a Chevroletu už konštrukčne starý bavorák nestačil. Napriek tomu, dokonca bez tréningu - keďže do poslednej chvíle pred druhými pretekmi na SlovakiaRingu opravovali búračku, sa podarilo Matejovi 2x vyhrať. To všetkým v tíme vlialo do žíl mimoriadne veľa energie a nádeje. Viacerí sa zhodli na tom, že technický hendikep doťahuje Matej na trati rukami a hlavou.
Verejným tajmostvom, minimálne v druhom polroku 2014, bola maximálna snaha dostať Mateja ako prvého Slováka do WTCC. S tým súviseli ešte väčšie mediálne aktivity spoločne s Fun rádiom a tiež na facebooku. Na najväčšej sociálnej sieti sa Matejovi podarilo získať vyše 43 000 fanúšikov. Z nášho pohľadu viac než dosť, no abmícia vraj bola cez 50 tisíc... Každopádne, čo mnohí nevedia, Homolovci začali komunikovať s tímom Sebastien Loeb Racing. Ten je úzko spätý so značkou Citroen. A zapracoval tvrdý biznis. Francúzi dali prednosť (celkom logicky) najväčšiemu automobilovému trhu sveta súčastnosti a do tímu WTCC angažovali jazdca z Číny. Keďže na vstup do WTCC treba dať dokopy naozaj nekresťanské peniaze z ktorých sa homolovcom podarilo získať tak 75%, koncom minulého roka bolo zrejmé, že tímu sa nepodarí ani táto méta.
Bolo však jasné, že pre úspešné pokračovanie v sezóne 2015 je nutné zmeniť pretekárske auto. BMW bolo svojho času nepochybne skvelé, no dávnejšie ukončenie priamej fabrickej podory a vývoja typu E90 spôsobilo, že zadokolka bola na okruhoch jedným z najpomalších áut. Krátka decembrová návšteva v Seate Slovensko bola, zdá sa, trefa do čierneho. Obe strany o sebe ani "nevedeli" no zdá sa, že na nič iné ani nečakali. Riaditeľ Seatu Slovensko Matej Macháček a jeho kolegyňa PR manažérka Iveta Žáková akoby na nič iné ani nečakali. Veľmi rýchlo si tľapli a ešte uprostred decembra sa dojednalo, že Matej Homola bude jazdiť sezónu 2015 na Seate Leon Cup Racer.
Nadšenie ľudia zo Seatu SR potvrdili úžasným spôsobom, keď pôvodne 4 mesačnú dobu na dodanie pretekárskeho špeciálu stlačili na polovicu. Homolovci totiž idú pre novučké, nikým nejazdené pretekárske auto do Španielska ešte tento týždeň! Maťo bude jazdiť v sérii FIA ETCC, v kategórii SMT (single make trophy). Ostrý štart novej sezóny je naplánovaný na prvý májový víkend na maďarskom Hungaroringu.
„SEAT je nesmierne rýchle a dynamické auto a vážne sa mi páči. Sympatie sme našli aj u predstaviteľov značky SEAT na Slovensku a preto som rád, že sa nám dostalo aj výraznejšej partnerskej podpory od nich,“ pokračuje Maťo Homola.
„Maťa sledujeme už dlhší čas. Keďže „podnikáme“ v rovnakom odvetví ako on, nemohli nám ujsť jeho úspechy a napredovanie. A my chceme byť pri tom ako bude napredovať a chceme priniesť spoločne Slovensku titul Majstra Európy. Vôbec sme preto neváhali a dohodli sa na spolupráci veľmi rýchlo,“ pridal sa Matej Macháček, marketingový riaditeľ SEAT Slovensko. Aj tento rok budú v kalendári Maťa Homolu domáce preteky na Slovakia Ringu. V rámci svetového šampionátu WTCC ho budú môcť slovenskí fanúšikovia prísť podporiť už 17-21. júna do Orechovej Potône.
Preteky ETCC 2015:
29.04. - 03.05. - Hungaroring
17.06. - 21.06. - SlovakiaRing
24.06. - 28.06. - Paul Richard
02.09. - 06.09. - Autodrom Brno
16.09. - 20.09. - Zolder
05.10. - 11.10. - Pergusa
TopSpeed.sk Mateja a celý tím Homola Motoršport plne podporuje. Urobte tak aj vy.
Je zrejmé, že bez partnerov by to vôbec nešlo. Preto vďaka všetkým tým, ktorí akokoľvek pomáhajú.