Policajným požiadavkám sa, samozrejme, prispôsobuje konštrukcia auta. Zosílené sú dvere i strecha, na "strategických meistach" sú časti karosérie z vysoko pevnostnej ocele. Tá zvláda zaťaženie 50 kg na plochu štvorcového palca (palec=2,54cm), a údajne je to rovnaký materiál, aký podopiera mosty a mrakodrapy. Strecha musí byť schopná zniesť zaťaženie 4x hmotnosť auta. Prevrátenia sa teda báť nemusia, policajti budú ako v bavlnke. Okrem pevnej strechy ich totiž bude chrániť i sedem airbagov.

Dodge Charger Pursiut pre Kanadskú políciu

Dodge Charger Pursiut pre Kanadskú políciu

Z aktívnej bezpečnosti je auto vybavené vypínateľnými systémami ABS a ESC. Ďalej kotrolou trakcie, podporným systémom brzdenia v daždi, asistentom pri rozbiehaní sa do kopca, monitorovanie tlaku pneumatík... Podporný systém brzdenia v daždi posúva brzdové dostičky bližšie k diskom v momente, kedy sa aktivujú stierače. Pomáha tak disky držať suché (mimochodom tento systém používa BMW na svojich autách už takmer 10 rokov). Taktiež iné, než sériové vozy, majú policajné Chargery pruženie, ktoré bolo vyvinuté špeciálne pre túto zakázku. Dostupná ja však iba informácia o tom, že zadné pruženie ja Monroe NIVOMAT.

V USA a Kanade potrebuje polícia podstatne iné vybavenie, ako my vo väčšine štátov Eúropy, preto nás takého mašiny fascinujú

V USA a Kanade potrebuje polícia podstatne iné vybavenie, ako my vo väčšine štátov Eúropy, preto nás takého mašiny fascinujú

Okrem týchto základných vecí má policajný Charger veľa ďaľších zaujímavých "vychytávok" ako:
-v interiéri je vybavený 4,3-palcovým dotykovým displejom,
-štartovacie tlačidlo a bezkľúčový systém odomykania dverí,
-chladič pre riadenie, motor a interiér zvlášť,
-deaktiváciu zadných okien a dverí,
-18" disky,
-dvere otvárajúce sa až 90°,
-stealth mód (aktivuje len potrebné svetlá v interiéri pri nočných
hliadkach v uliciach),
-73,4 litrovú palivovú nádrž,

Rozmery:
dxšxv - 5077 mm x 1905 mm x 1491 mm.
Polomer zatáčania 11,5 metra.

Ako to vlastne jazdí? O maximálke nie je spomenuté ani slovo. I tak je to jedno, keď nestíha auto, vždy sú po ruke policajné vrtuľníky. Odpich z pokoja na sto však päťstupňová automatická prevodovka zvládne za 6,2 sekundy. Z tej istej rýchlosti zastaví na veľmi slušných 40 m (nezabúdajme že je to ťažká amerika).