Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 12 obrázkov

Dominant

Koncern Volkswagen je v tomto segmente trhu neprekonateľný. Ponuku zodvihnutých kombíkov s pohonom oboch náprav, ktoré sa v miernom teréne nestratia, má celosvetovo najpestrejšiu. A4 Allroad a A6 Allroad, Octavia Scout, Golf Alltrack a Passat Alltrack a samozrejme Seat Leon Xperience. Práve ten sme pred časom vybrali na redakčný test. Po ozaj pozitívnom hodnotení v teste Octavie III Scout sme zvedaví, aká je španielska alternatíva auta, ktorému pristane špina a nepohoda. Síce to nerobíme často, no v tomto prípade sme vyskúšali rovno dva modely. Jeden s prepĺňaným benzínovým 4-valcom 1.8 TSI s max. výkonom 132 kW (180 k) skombinovaný so 6-stupňovou samočinnou prevodovkou DSG a druhý s naftovým dvojlitrom s max. výkonom 110 kW (150 k) v kombinácii so 6-stupňovým manuálom. Ktorú by sme brali radšej? A páči sa nám Leon Xperience viac ako jeho najväčší konkurent na slovenskom a českom trhu Octavia III Scout? To a oveľa viac sa dozviete z videotestu nižšie:

TopSpeed.sk test - Seat Leon Xperience

To, čo je pekné nie je automaticky a vždy aj praktické. Vonkajšie spätné zrkadlá Seatu Leon špinia zorné pole vodiča na oboch stranách. Či už vodou, snehom, alebo hmyzom v lete... Toto miesto však kefy neumyjú.

Súčasný Seat Leon je vcelku vydarené auto. Verzia Xperience nás doslova milo prekvapila. V rokoch 2009 až 2013 bol podľa EuroNCAP 4. najbezpečnejším autom kategórie Small Family Car.
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 18 obrázkov

Vo videoteste opakovane konštatujeme, že Leon Xperience je podľa nás ešte o trochu lepším autom než ozaj vydarená Octavia III Scout. Iste, nie je to jeho jediný, ale nepochybne hlavný konkurent na našich trhoch v SR a ČR. Napriek tomu, že Španiel má o pár desiatok litrov menší kufor a o 6 mm nižšiu svetlú výšku, pri bežnom používaní zvládne viac než 90% toho, čo Octavia Scout. Ak mu dáte prednosť, odmení sa nielen krajším dizajnom, športovejšími jazdnými vlastnosťami a skvelými prednými sedadlami, ale aj širšou ponukou motorov, prevodoviek a pohonov, nižšou cenou a v neposlednom rade neopozeranosťou. 

EuroNCAP hodnotenie bezpečnosti Seat Leon III. generacia

Seat Leon bol v rokoch 2009 - 2012 podľa EuroNCAP 4. najbezpečnejším testovaným autom v kategórii Small Family Car. To je veľmi slušný výsledok.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 12 obrázkov

Seat Leon Xperience
rok výroby 2015
 

PLUSY:

+ vyšportovaný dynamický dizajn,
+ ponuka motorov, pohonov a prevodoviek,
+ všestrannosť,
+ neopozeranosť,
+ športovo/komfortný podvozok,
+ veľmi vhodný pre naše NEcesty,
+ prekvapivé schopnosti v teréne,
+ príjemné jazdné vlastnosti na cestách,
+ predné športovo-komfortné sedadlá,
+ nízka hlučnosť vnútri (benzínová verzia),
+ všetky prednosti Seat Leon ST
  (priestor vnútri, veľký kufor, robustná konštrukcia, mnoho odkladacích priestorov...).

 

     

MÍNUSY:

- chýba asistent zjazdu z kopca,
- široký stredový tunel tlačí vodiča,
- stretávacie LED svetlá bez funkcií,
- automat diaľkových sv. reaguje neskoro,

- nádrž len 55 l
  (TDI dojazd 850 km, TSI 650 km),
- vonkajšie zrkadlá špinia zorné pole,
- ECO režim totálne dusí motor!
 

 

 

 


 

 

Komentár redakcie: František HANZEL

Leon X-perience je naozaj rozumnou voľbou ak potrebujete rodinné auto a sem tam s ním zájsť aj mimo cestu. V ľahkom teréne dokáže viac ako mnohé SUV a na bežnej ceste je to stále pekné, aerodynamické, praktické rodinné auto, ktoré nepôsobí smiešne. Leon má navyše slušné jazdné vlastnosti. Účinok adaptívneho podvozka je však otázny. Zmeny v jednotlivých režimoch sú totiž veľmi malé. S Leonom X-perience máte tiež dobrý predpoklad, že si bude lepšie držať hodnotu ako bežné modely. Podobne ako Octavia Scout.

Cennik modelov Seat Leon X-PERIENCE platný na Slovensku.

Seat Leon

X-PERIENCE  1.8 TSI

rok výroby 2015

Motor:

zážihový radový 4-valec prepĺňaný turbodúchadlom uložený vpredu naprieč s priamym vstrekovaním paliva, objem 1 798 cm3, 4-ventily na valec, rozvod DOHC, vŕtanie x zdvih - 82,5 × 84,2 mm, kompresný pomer 9,6 : 1, max. výkon 132 kW (180 k) / 4500 - 6200 ot, max. krútiaci moment 280 Nm / 1350 - 4500 ot, litrový výkon 66 kW (90 k) / l. Emisná norma - Euro VI.

Pohon:

automatická 6-stupňová prevodovka DSG, pohon všetkých kolies

Podvozok:

nezávislé zavesenie predných kolies McPherson, vzadu viacprvková náprava, skrutné stabilizátory, kotúčové brzdy predné 312 mm, elektronické systémy podvozka: ABS, ASR, EBD, EBA, EDS, ESP, EPS, TSA, MSR, HBA,

Kolesá:

ľahkozliatinové disky, rozmery diskov 7,0 x 17", pneu 205/55 R17

Rozmery a hmotnosti:

d x š x v - 4543 x 1816 x 1481 mm, rázvor - 2630 mm, objem kufra - 587 l, pohotovostná hmotnosť - 1 486 kg (bez vodiča), kombinovaná spotreba - 6,5 l/100 km, objem nádrže - 55 l, výkonová hmotnosť 11,26 kg/kW.

Dynamické parametre:

max. rýchlosť - 221 km/h,
zrýchlenie z 0 na 100 km/h - 7,2 s

Cena:

Základný model  - od 27 000 €

Seat Leon

X-PERIENCE 2.0 TDI

rok výroby 2015

Motor:

vznetový liatinový radový 4-valec prepĺňaný turbodúchadlom uložený vpredu naprieč s priamym vstrekovaním paliva Common Rail, objem 1 968 cm3, 4-ventily na valec, hliníková hlava valcov, rozvod DOHC, vŕtanie x zdvih - 81.0 × 95.5 mm, kompresný pomer 16.2 : 1, max. výkon 110 kW (150 k) / 3500 - 4000 ot, max. krútiaci moment 340 Nm / 1750 - 3000 ot, litrový výkon 55 kW (75 k) / l. Emisná norma - Euro VI.

Pohon:

manuálna 6-stupňová prevodovka, pohon všetkých kolies

Podvozok:

nezávislé zavesenie predných kolies McPherson, vzadu viacprvková náprava, skrutné stabilizátory, kotúčové brzdy predné 288 mm, elektronické systémy podvozka: ABS, ASR, EBD, EBA, EDS, ESP, EPS, TSA, MSR, HBA,

Kolesá:

ľahkozliatinové disky, rozmery diskov 7,0 x 17", pneu 205/55 R17

Rozmery a hmotnosti:

d x š x v - 4543 x 1816 x 1481 mm, rázvor - 2630 mm, objem kufra - 587, pohotovostná hmotnosť - 1 491 kg (bez vodiča), kombinovaná spotreba - 4,8 l/100 km, objem nádrže - 55 l, výkonová hmotnosť 13,55 kg/kW.

Dynamické parametre:

max. rýchlosť - 208 km/h,
zrýchlenie z 0 na 100 km/h - 8,7 s

Cena:

Základný model  - od 24 720 €