Nový model stále väčšej ponuky áut druhu SUV českého výrobcu stojí na základoch čínskej verzie Škody Kamiq. Tá má v porovnaní s verziou, ktorú poznáme, lacnejšie plasty, staršiu platformu, kratší rázvor a pod kapotou pre podstatne benevolentnejšie emisné normy atmosférický motor 1,5 FSI s výkonom 81 kW (110 k).

Koncept však prináša aj niektoré moderné technológie ako plne LED svetlá, zapustené klučky a karosériu v štýle SUV kupé s klesajúcou zadnou časťou strechy. Zásadne inak vyzerá maska chladiča, nárazník vpredu a vzadu vybavený aj náznakom difúzora.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 9 obrázkov

Sériová Škoda Kamiq GT už koncom roka 2019

Sériový typ na štýl športovejšie ladeného crossoveru takmer určite nebudú ponúkať s tak veľkými kolesami a zapustenými kľučkami, no má priniesť niektoré modernejšie veci ako má koncept. S rozmermi dĺžky 4 416, šírky 1 906 a výšky 1 633 milimetrov bude vhodná do preplneného mesta viac než väčšina SUV súrodencov značky. Vnútri ponúkne primeraný priestor aj vzadu vďaka rázvoru 2611 mm. Sériovú podobu má Čína spoznať koncom roka s predpokladaným názvom Škoda Kamiq GT. Čiže postup rovnaký, ako pred časom Škoda zvolila pri športovejšom modeli Kodiaq GT.

Rovnako ako Škoda Kodiaq GT len pre Čínu

Fanúšikovia tohto nového druhu áut na starom kontinente, ktorým sa pripravovaný člen rodiny SUV páči, zostanú smutní. Kamiq GT bude určený len pre dominantný čínsky trh. Doplní tak rad štyroch ďalších SUV, ktoré tu Škoda úspešne ponúka.​Základom sú Škoda Kodiaq a Škoda Karoq, ktorý je o 50 milimetrov dlhší ako jeho európsky náprotivok. Tretím je lacnejšia čínska verzia Škoda Kamiq, Kodiaq GT a budúca sériová verzia vozidla Vision GT.

Škoda predávala v Číne už v roku 1936, teraz tam rastie najviac zo značiek VW Group

Už v roku 1936 mala Škoda v Číne päť obchodných zastúpení. V roku 2007 sa česká automobilka na čínsky trh vrátila. Od roku 2010 je potom Čína najväčším trhom značky na svete. V roku 2018 dosiahla Škoda na čínskom trhu väčší rast ako ktorákoľvek iná európska automobilka. Aj napriek zložitým ekonomickým rámcovým podmienkam navýšila značka svoje dodávky zákazníkom oproti uplynulému roku o 4,9 % na 341-tisíc vozidiel.