Špičkový podvozok
Cieľom bolo čo najviac potlačiť náklony karosérie pri jazde v ostrých zákrutách a pri vysokými rýchlostiach. Audi použilo aktívne elektronicky ovládané stabilizátory. Je treba pripomenúť, že podobné riešenie používajú aj iné automobilky, nie je to výsadou Audi. V SQ7 ich však napája 48-voltová sieť. Jason Fenske z Engineering Explained vysvetľuje, ako elektromechanický systém funguje.
Predný aj zadný stabilizátor rozdelili na dve časti. Medzi nimi je elektromotor s trojstupňovou planétovou prevodovkou. Pri jazde v zákrutách motorček vytvára krútiaci moment, ktorý otáča dve mechanické časti stabilizátora proti sebe. Výsledkom sú menšie náklony karosérie. Pri jazde v zákrutách tak veľké SUV nezakľakne na vonkajšie koleso a umožní rýchlejší prejazd.
SUV na okruhu?
Navyše pracuje na prediktívnom princípe. Charakteristiku stabilizátora upravuje vopred podľa natočenia volantu a rýchlosti.
Systém dokáže tiež ovplyvniť charakteristiku podvozka v reálnom čase. Pri tuhšom prednom stabilizátore je auto nedotáčavejšie a naopak. Aktívny elektronický stabilizátor dokáže pri jazde upravovať charakteristiky a výsledkom je neutrálny handling a jazdné vlastnosti. Ani SUV s hmotnosťou 2,4 tony nemusí byť príliš nedotáčavé a poslať vás zo zákruty nosom von.
Maroš dávnejšie vyskúšal SQ7 na Slovakiaringu. Veľké SUV na okruhu?! Áno, a išlo mu to veľmi dobre. Posúďte sami vo videoteste.
Zdroj a foto: Audi, Engineering Explained