Typický decentný styling Alpiny
Teraz však môže nastať problém. Kto nežil posledné dva roky v jaskyni, určite vie, že budúca M5 bude mať dva-krát prepĺňaný V8 so sedemstupňovou "dvojspojkou" s výkonom okolo 560 koní. Alpina B5 biturbo má rovnaký základ v podobe motora 4,4 biturbo spojený s osemstupňovým automatom ZF. Takže veľmi podobná konfigurácia. Dvojspojkové prevodovky sa totiž jemnosťou doťahujú na klasické automaty a naopak prevodovky ZF posledných generácií už radia veľmi rýchlo.
Alpina B5 versus BMW M5. Biturbo versus biturbo. Kľúčový rozdiel pohonného ústrojenstva Alpiny a M5 sa s generáciou F10 prvý krát vytráca.
Softvér Alpiny dokáže dokonca prerušiť vstrekovanie paliva počas radenia nahor, čím sa čas radenia ešte skracuje a vedľajším produktom býva krásne "prdnutie" z výfuku. Naviac v najostrejšom móde nepreradí ani v obmedzovači. Za príplatok má Alpina k dispozícii špičkový samosvorný diferenciál so svornosťou 30 %, ktorý bol vyvinutý v spolupráci so špecialistom v obore, firmou Drexler Motorsport. Túto opciu považujte prosím za povinnosť, ak nechcete nechať polovicu výkonu v oblakoch dymu od jedného kolesa.
Alpina B5 Touring pridáva vítaný bonus oproti M5, ktorej kombi verzia sa neočakáva.
Tiež máte ten dojem, že si bude Alpina s M5 až podozrivo podobná? Samozrejme, že bude mať pohodlnejšie naladenie podvozku ako M5, lenže tento rozdiel v katalógu akosi nie je viditeľný. Najskôr preto musela Alpina ostať na hodnote výkonu 507 koní, zatiaľ čo M5 išla výrazne hore. Pritom už posledná kompresorová Alpina B5 S mala výkon 530 koní. Jeden tromf si ale Alpina nechala v rukáve, verziu Touring. Kombi verzia M5 je vzhľadom na veľmi slabé predaje poslednej generácie E61 málo pravdepodobná.
Na záver ešte nejaké čísla. Výkon 507 k je k dispozícii pri klasicky nízkych 5 500 otáčkach, krútiaci moment 700 Nm v rozpätí 3 000 až 4 750 ot/min. Zrýchlenie 0-100 km/h za 4,7 sekundy a maximálka slušných 307 km/h (Touring "len" 303 km/h). To všetko pri spotrebe 10,8 l/100 km. V interiéri nájdeme tradične exkluzívnejšie materiály a farebné kombinácie, zvonku decetný styling a typické 20-palcové disky, našťastie bez pneumatík runflat. Tak čo vyberáte vy? Alpinu alebo M5?