Majiteľ stratil úpravou polovicu valcov, zamatový chod motora, 335 koní a 200 Nm. Čo získal na oplátku? Nižšiu spotrebu.
Miesto V12 diesel
Teraz sa prenesme nad predsudky, že do Bentley diesel neplatí. V konečnom dôsledku aj samotná automobilka premýšľa o možnosti namontovať diesel pod kapotu SUV Bentayaga. V konečnom dôsledku taký motor 5,0 TDI V10, by nemusel robiť majiteľovi hanbu ani vo vyšších kruhoch. Premýšľať sa dá aj nad osemvalcovým nafťákom s objemom 4,2 litra. Luxemburský majiteľ však nešiel touto cestou. Na miesto pôvodného 6,0 litrového motora W12 dal namontovať 3,0 litrové TDI pôvodom z VW Phaeton. Naftový motor ponúkne len 225 koní a 450 Nm. Pôvodný W12 dával 560 koní a 650 Nm. Túto úpravu môžeme teda bez problémov označiť za najväčší známy „antituning“. Majiteľ stratil úpravou polovicu valcov, zamatový chod motora, 335 koní a 200 Nm. Čo získal na oplátku? Nižšiu spotrebu. Kombinovaná spotreba Continentalu GT W12 má hodnotu 17,1 l/100 km. Porovnateľne ťažký VW Phaeton s motorom 3,0 TDI má spotrebu 8,5 l/100 km. Úspora paliva by teda mohla byť na hranici 8,6 litra na 100 km.
Nepredpokladáme, že by majiteľ Bentley nemal prostriedky na pohonné hmoty. Prečo to ale potom robí? Okrem nižšej spotreby sú s výmenou pôvodného motora spojené len samé nevýhody...
Výmenu motora za úspornejší dokážeme pochopiť, ale aj tak neveriacky krútime hlavou... Diesel do Bentley nepatrí! Čo príde ďalšie? Porsche 911 so swapom motora na 1,4 TDI ? :-)
Zdroj: autoforum, dutchbuild