Aston Martin Vantage V600 sme tu mali v 90. rokoch. Na V8 namontovali dva kompresory a vo verzii V600 zo zdvihového objemu 5,3 litra vydolovali 447 kW (600 k), čo bolo v tej dobe neuveriteľné číslo pre luxusné kupé.
Kde si len tak ľahko dnes kúpite novú atmosférickú V12 s manuálom?
Na prednej kapote bude veľký hrb pripomínajúci pôvodný Vantage V600.
Dnešný Aston Martin Vantage V600 opäť využíva názov pre označenie výkonu, čím je však tak zaujímavý? Aston Martin sa rozhodol, že vyrobí len 14 kusov, 7 bude kupátok a 7 roadsterov. Ďalšou zaujímavosťou je 6-litrový zážihový vidlicový dvanásťvalec, ktorý stále využíva atmosférické plnenie, čo je v dnešnej dobe už veľkým unikátom.
Ak si k tomu prirátame kombináciu len s manuálnou 7-stupňovou prevodovkou, dostaneme automobil, ktorý má potenciál byť zaujímavý nielen z historického, ale aj súčasného hľadiska. Veď kto vám dnes predá V12 bez preplňovania s manuálnou prevodovkou v tak úžasnom kabáte, ako je Vantage? A to v dobe, keď už poznáme vzhľad nového Vantage.
Aston Martin vyrobí spolu len 14 kusov Vantage V600.
Na prednej kapote nájdeme tiež typický hrb, ktorý mal aj pôvodný Vantage V600. Aká je cena takéhoto kúsku, to sa mi zatiaľ nepodarilo zistiť. Za exkluzivitu sa však bude určite veľmi draho platiť. Keby ste však mali k dispozícii niekoľko sto tisíc eur, vedeli by ste si predstaviť takýto unikát vo svojej garáži? Ja určite áno.
Zdroj foto: Aston Martin
"Šaltrpáka" a V12, v dnešnej dobe nevídaná kombinácia.