Samozrejmosťou pre všetky Audi S ostáva optické odlíšenie od klasických A-čiek. Ale tak isto aj možnosť priplatiť si napríklad za keramické brzdy a mnohé iné chuťovky...
Audi S4
Začneme najmladším zástupcom radu S, teda Audi S4. Tú predstavili len začiatkom mesiaca spolu s modernizovanou Audi A4. Prešla “len“ faceliftom, no na pohľad vidno, že zmien dostala viac než dosť. Čo sa exteriéru týka, zmeny sú jasné azda každému. Nové nárazníky, svetlá a predná maska, ktorá je štandardne v sivom prevedení. No v prípade ak sa pod kapotou ukrýva motor V6, je lakovaná do čiernej farby. Celkovo sa nová A4-ka, podľa mňa, z vonku stala zmenšenou A6-kou. Vnútro tiež neostalo nedotknuté. Modifikáciou prešiel informačný systém MMI, ktorý sa má teraz ovládať omnoho jednoduchšie. Vychytávkou sú vyhrievané tlačidla v interiéri. Okrem toho motorári prepracovali aktuálne motory tak, aby boli znovu ešte lepšie v oblasti výkonu a zároveň aj spotreby. Veď to poznáte :) Človek až žasne, ako je možné že tieto vety čítame už pol storočia a stále sú pravdivé...
Audi S4 sedan
Audi S4, ktoré sa vyrába ako sedan a kombi Avant, využíva najvýkonnejší motor z programu: 3.0 TFSI s výkonom 245 kW (333 k) a maximálnym krútiacim momentom 440 Nm. Napriek vysokému výkonu priemerne spotrebuje údajne iba 8,0 l na 100 km. Audi S4 akceleruje z pokoja na tempo 100 km/h len za 5 s a dosahuje elektronicky limitovanú maximálku 250 km/h. Tá sa však, samozrejme, dá na želanie klienta odblokovať.
Nové Audi S4 rozoznáte podľa zmenených predných reflektorov, nových nárazníkov (vpredu s odlišnými otvormi na vstup vzduchu k chladičom) a nových farieb laku karosérie. V interiéri sú drobné štylistické zmeny, umocňujúce ušľachtilý charakter. Súčasťou štandardného vybavenia je špeciálny športový podvozok (tzv. S Sportfahrwerk) a 18-palcové disky s charakteristickým dizajnom.
Čo nás však zaujíma najviac je možnosť priplatiť si za aktívny samosvorný diferenciál. Ten sa stará o to správne rozdelenie krútiaceho momentu na zadné kolesá. Nás len teší, že Audi možnosť priplatiť si za “samosvor“ ponúka aj pre civilné verzie takmer všetkých modelov áut, ktoré v súčastnosti ponúka. Podmienkov je, samozrejme, verzia s pohonom quattro.
Audi S6
Omnoho väčšie zmeny má model S6. A dokonca je tu jeden šok. Nestáva sa totiž často, že nová generácia, dokonca v druhej najostrejšej verzií je slabšia, ako predošlá verzia. Azda najvýraznejšou medzigeneračnou zmenou S6-ky je fakt, že pod kapotou už nenájdete atmosferický V10 z Lamborghini Gallardo, ktorý dosahoval 331 kW a 540 Nm. Spomínaný agregát totiž nahradil biturbo V8 s 309 kW a 540 Nm v rozmedzí od 1400 do 5300 ot/min. Ten audi predstavilo v modeli S7. V reči čísiel zrýchlenie z 0 na 100 km/h, ktoré zvládne Audi S6, S6 Avant a S7 za 4.8 s. Max. rýchlosť je obmedzená na klasických 250 km /h, ale aj tu je možnosť odblokovania...
Audi S6 sedan
Motor 4.0 TFSI má však nachystaných hneď niekoľko iných technologických prekvapení. Medzi azda najzásadnejšie patrí vypínanie polovice valcov. To má prispieť k vynikajúcej kombinovanej spotrebe iba 9,7 až 9,8 l. Dá sa predpokladať, že sa bude jednať o podobný systém ako v prípade malého ostrého motora 1.4 TSI. Samozrejme, k spotrebe pod 10 l, ktorá na papieri vyzerá rozhodne lepšie ako 13,4 v podaní predchádzajúcej generácie napomáha aj systém štart-stop a rekuperácia brzdnej energie.
Audi S7
Audi S8
Štvoricu ostrých Audi S uzatvára kráľovská loď automobilky, model S8. Rovnako, ako v prípade S6 stratil tento model V10 a pod kapotou je kompaktnejší osemvalec. Načo vymýšľať vymyslené? Audi S8 dostala to isté, ako S6 a S7. Samozrejme, Audi S8 je postavená najvyššie. Preto je logické síce má rovnaký motor, no lepšie parametre výkonu. Biturbo V8 dáva 368 kW (rovnýk 500 k) a krútiaci moment 650 Nm. To znamená, že zatiaľ čo S6 medzigeneračne zoslabla, S8-čka si polepšila skoro o 100 k!
Audi S8