Novinka posiela na všetky kolesá až 294 kW (400 koní)! Maximálny krútiaci moment 480 Nm je k dispozícií v rozsahu otáčok 1700 – 5850.
400 koní a 480 Nm krútiaceho momentu
Model RS3 Sportback má pod kapotou 2,5 litrový radový päťvalec s výkonom 270 kW (367 koní) a 465 Nm. Sedan posúva používa upravenú jednotku, ktorá je ľahšia o 26 kg a zároveň výkonnejšia. Novinka posiela na všetky kolesá až 294 kW (400 koní)! Maximálny krútiaci moment 480 Nm je k dispozícií v rozsahu otáčok 1700 – 5850. Päťvalec dostal dvojité vstrekovanie (priame aj nepriame).
Audi RS3 Sedan má 7-stupňovú dvojspojkovú prevodovku DSG. Pohon všetkých kolies využíva elektro-hydraulickú multilamelovú spojku. Pri športovej jazde prenáša systém väčší krútiaci moment na zadné kolesá. V hatchbacku je to až 100 %, v prípade sedanu výrobca presné číslo neuvádza.
Audi RS3 Sedan nenápadným výzorom výborne maskuje veľký potenciál.
Maximálna rýchlosť je prekvapivo len 250 km/h. Audi však na požiadanie dokáže limiter posunúť na 280 km/h. Akcelerácia na stovku trvá len 4,1 sekundy.
Auto ponúka tri režimy jazdy: Comfort, Auto a Dynamic. Jazdné módy ovplyvňujú nastavenia riadenia, prevodovky, motora a klapky výfuku. K dispozícii je aj príplatkový adaptívny podvozok RS.
O spomaľovanie sa starajú predné kotúče s priemerom 370 mm a 8-piestikové strmene. Vzadu sú kotúče s priemerom 310 mm. Za príplatok môžu byť predné brzdy karbón-keramické. Štandardné disky majú priemer 19“. Pneumatiky majú rozmer 235/35 R19.
Plne vypínateľné ESC
Stabilizačný systém (ESC) je tu plne vypínateľný. V športovom režime však dokážete jazdiť mierne bokom aj pri zapnutom ESC. V zákrutách dokáže RS3 pribrzďovať vnútorné predné koleso a pomáha tak eliminovať nedotáčavosť. Vyspelejšie vektorovanie krútiaceho momentu tu však chýba.
Radový päťvalec ponúka okrem výkonu aj parádny zvuk!
Výzor je už tradične pomerne nenápadný. Pri pohľade zozadu na dve obrovské koncovky výfuku je však jasné, že toto nie je obyčajný sedan. Interiér však športové gény neskrýva. Nájdeme tu sedačky RS s červeným prešívaním a veľkými bočnicami. Medzi budíkmi nechýba tlak a teplota oleja a dokonca aj časomiera. Ak sa vám však tradičné budíky nepáčia, môžete ich nahradiť displejom v podobe virtuálneho kokpitu.
Dokonca sa objavili špekulácie o hardcore verzii Audi RS3. Niečo na štýl Golfu GTI Clubsport S, teda ľahšie, vykuchané auto s vyšším výkonom. Šéf športovej divízie Audi, Stephan Reil však povedal, že je to možné, ale zatiaľ nič podobné neplánujú.