15. 4. sme aj my publikovali článok o tom, že Audi SQ7 končí kvôli emisnej hystérii. Správa o ukončení výroby je síce pravdivá, no len dočasne. Produkciu skvelého modelu Audi SQ7 prerušili. Vznetový V8 biturbo 4,0 l motor s elektrickým kompresorom pripravujú na splnenie náročnejšej metodiky merania spotreby a emisií WLTP, ktorá bude povinná pre všetky autá od septembra 2018. Dobrou správou tak je, že technický a technologický skvost Audi SQ7 nekončí úplne a obeťou "emisnej hystérie" je len dočasne.

Špičkové parametre, krátky život

Audi SQ7 so štvorlitrovým TDI dáva 320 kW (435 koní) a 900 Nm. Zrýchlenie z 0-100 km/h za 4,8 s (!) a maximálka na úrovni 250 km/h. To všetko v 2,4 tonovom balení, ktoré však jazdilo veľmi dobre aj v zákrutách. Inovácie v podobe 48V palubnej siete a elektrického kompresora, ktorý bol v sériovke použitý po prvýkrát. 48V okruh napájal aj elektrické stabilizátory, o ktorých som písal pred pár dňami.

Môžete namietať, že SQ7 je vrcholný model pre tých „pár“ a trh výrazne neutrpí. Ukazuje však najmodernejšie riešenia a technologický pokrok na úrovni spaľovacích prepĺňaných motorov. Práve sériové nasadenie v TOP modeloch postupne umožní príchod technológie aj do „mainstream“ triedy. 

Audi SQ7 je zjavom a svojim spôsobom aj ikonou. Spolu so spomínanými motorizáciami konkurenčných značiek ide o ochudobnenie trhu. Legislatíva je však neúprosná, tlačí na flotilové emisie značiek a tie nechcú platiť „pokuty“ za ich prekročenie. Spolu so sprísňujúcou emisnou normou Euro čakajme stopku pre ďalšie skvelé agregáty...

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Zdroj a foto: Audi, carmagazine, carevolution