Koncept Audi TT Clubsport svojim tvarom odkazuje na Audi 90 IMSA GTO z 80-tych rokov, ako základ preň poslúžilo prekvapivo dobré TT 3. generácie a pod kapotou má 2,5 litrový 5-valec prepĺňaný elektrickým kompresorom v kombinácii s klasickým turbom.
Audi TT Clubsport

Koncept TT Clubsport je o 14 cm širší ako klasické TT.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov
Audi 90 IMSA GTO

Inšpiráciou pre široké blatníky konceptu TT Clubsport bolo Audi 90 IMSA GTO.

Pomerne atypický spôsob prepĺňania

Audi TT Clubsport poháňa 2,5 litrový, prepĺňaný 5-valec TFSI. Čo je však zaujímavé, je spôsob prepĺňania. Audi tu totiž využilo technológiu, ktorú automobilka nazvala electric biturbo. Ide o dvojité prepĺňanie, pri ktorom v nízkych otáčkach tlačí vzduch do valcov elektricky poháňaný kompresor a keď je energia výfukových plynov dostatočná, nastupuje klasické turbo. To môže byť vďaka tomu dimenzované na väčší plniaci tlak. Elektrický kompresor sa pritom stará o to, aby nevznikala tubrodiera. Dokáže sa totiž roztočiť veľmi rýchlo a hlavne nezávisle na otáčkach motora. Výsledkom je maximálny výkon 5-valca 441 kW (600 k) a krútiaci moment 650 Nm. Viac ako 600 Nm je pritom dostupných v rozmedzí od 3 000 do 7 000 ot/min. Audi TT Clubsport váži 1 396 kg, čo spolu so spomínanými hodnotami znamená viac, ako slušné zrýchlenie. Z 0 na 100 km/h to zvládne za 3,6 s. Za prvých 2,5 s pritom prejde 16 m, čo je údajne o 6 m viac ako porovnateľné auto bez elektrického kompresora. Titánovo sivá beštia prestane zrýchľovať až pri rýchlosti 310 km/h.

Zaujímavé je aj napájanie elektrického kompresora. Koncept má na jeho pohon samostaný 48 V okruh s litium-iónovou batériou uloženou v batožinovom priestore. Systém ju dobíja počas jazdy pomocou rekuperácie energie pri jazde bez stlačeného plynového pedálu.

Krútiaci moment z motora putuje cez 6-stupňovú manuálnu prevodovky na všetky štyri kolesá pomocou systému quattro. Ten na prenos hnacej sily aj na zadné kolesá využíva lamelovú spojku umiestnenú, kvôli vyváženiu, na zadnej náprave. S vyvážením úzko súvisia aj jazdné vlastnosti. O tie sa stará okrem iného podvozok s nastaviteľnou výškou a tuhosťou. Auto sa dá zdvihnúť elektricky a tak by prekážkou nemali byť ani napríklad obrubníky pri parkovaní. Športovým jazdným vlastnostiam je prispôsobený aj stabilizačný systém ESC a systém vektorovania krútiaceho momentu. Koncept TT Clubsport jazdí na diskoch rozmeru 9,5J x 20 obutých do pneumatík 275/30 R20. O spomalenie sa starajú karbón keramické brzdy na oboch nápravách. Predné kotúče pritom majú priemer 370 mm.

Audi TT Clubsport

Obrovské karbónové krídlo má pôvod v okruhovom špeciáli.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 9 obrázkov

To, čo každému na prvý pohľad vrazí do očí, sú široké blatníky a obrovské, seriózne vyzerajúce krídlo. Karoséria konceptu je o 14 cm širšia ako karoséria klasického TT. Mimochodom, celý body kit je vyrobený z uhlíkových vlákien, rovnako ako spomínané krídlo. To má základ v krídle, ktoré Audi vyvinulo pre okruhové auto určené pre sériu Audi Sport TT Cup. Okrem hranatých blatníkov, odkazujúcich na legendu z 80-tych rokov je zaujímavým dizajnovým prvkom aj tvar predného spoilera, ktorý kopíruje tvar svetiel. Rovnaký motív Audi zopakovalo aj vzadu. Dojem pretekárskeho auta umocňuje aj polo rám, ktorý nahradil zadné sedadlá. Vodiča a spolujazdca privítajú škrupinové sedadlá očalúnené oranžovou alkantarou a štvorbodové pásy. Pútavým detailom je aj otvorená kulisa radiacej páky v štýle starých Ferrari.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 9 obrázkov

Zdroj: tlačová správa