Vďaka SARTRE sa aj z vodiča stane pasažier...

Autovodič je však vec mimoriadne komplikovaná. Vývojári sa musia potýkať nie len so samotným zvládnutím áut na ceste v rýchlostiach do 90 km/h, ale majú aj podstatne ťažšie úlohy. Presvedčiť autority a poisťovne o bezpečí a jasne určiť zodpovednosť za vedenie vozidla v tomto prípade. SARTRE má podľa tvorcov naozaj veľa plusov a výhod. Šetrí nám stále vzácnejší čas, šetrí životné prostredie a vo veľkej miere vylúči chyby/nehody spôsobované nepozornosťou a rozptílením vodiča.

SARTRE má okrem EÚ priamu podporu aj od značky Volvo, ktoré pre program dodáva špeciálne vybavené typy S60/V60. Zástupcovia SARTRE tento týždeň oznámili, že ich program vstúpil do záverečnej fáze testovania. Dnes už automobilový vlak dokáže fungovať s viacerými autami a jazdiť vyššími rýchlosťami. Vybavené kamerami a radarovými snímačmi dokážu autá v skupinke jazdiť bezpečne s odstupom len 6 m rýchlosťami do 90 km/h. "Rušnom" tohto autovlaku je nákladiak naprataný elektronikou, ktorý vedie živý vodič. To znamená, že autovlak v tejto podobe povedie vždy minimálne jeden človek-vodič. Do konca roka chce SARTRE úspešne zvládnuť 6 áut za sebou. Výsledkom bude podstatné zníženie spotreby paliva a minimalizovanie chýb nepozorných vodičov. Otázka za milión znie: Kedy sa systém objaví na cestách? Buďte si ístí, že to potrvá ešte niekoľko rokov, keďže komplexná zmena legislatívy v EÚ a prístup poisťovní nebude možné rýchlo zmeniť.

Ak vás zaujímajú ďalšie podrobnosti a viete po anglicky, tu je kompletná tlačová správa SARTRE

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 12 obrázkov