Návrhári pri tomto koncepte predpokladajú, že s rastúcou hustotou dopravy a zaľudnením miest sa stane čas a priestor určený na relax a oddych luxusom.
Mercedes chce týmto konceptom, s podtitulom Luxus v pohybe, ukázať ako sa v budúcnosti zmení úloha auta. Šéf Mercedesu a člen predstavenstva Daimler AG, Dr Dieter Zetsche na túto tému povedal: "Úloha auta rastie, z prostého účelu transportu sa z neho stane životný priestor." Návrhári pri tomto koncepte predpokladajú, že s rastúcou hustotou dopravy a zaľudnením miest sa stane čas a priestor určený na relax a oddych luxusom. Keď uvážime koľko času už dnes strávime v zápchach, môžeme iba súhlasiť. Idea auta, ktoré vás z práce odvezie samo a vy si môžete zatiaľ oddýchnuť a nesústrediť sa na premávku okolo vás, sa z nočnej mory premieňa na celkom dobrý nápad. Automobilka, ale ide ešte ďalej a predpovedá využitie autonómnych áut v mestách. Tie by mohli zaviesť takzvané bezpečnostné zóny. Princíp by bol podobný ako v prípade emisných zón, ktoré už dnes fungujú v mnohých, najmä nemeckých mestách. Rozdiel by bol, podľa Mercedesu, iba v tom, že do týchto oblastí by mali prístup iba autonómne autá. Tie by sa, ale parkovali dakde na periférii mesta, čím by centrá získali späť priestor pre ľudí.
Volant sa v manuálnom režime vysunie z prístrojovej dosky.
Samotný koncept Mercedes-Benz F015 - Luxus v pohybe, prináša niekoľko zaujímavých riešení. V prvom rade ponúka pohodlný priestor pre 4 pasažierov. Každý z nich má samostatné kreslo, pričom tie predné sa dajú otočiť, aby mohla štvorica komunikovať tvárou v tvár. Pohodlie podčiarkujú obrovské, oproti sebe sa otvárajúce dvere. Sedadlá sa navyše po otvorení dverí natočia o 30° smerov von, aby uľahčili nastupovanie. Dvere sa mimochodom otvárajú až do 90° uhla. Dôraz na priestor podčiarkujú aj vonkajšie rozmery auta s dĺžkou 5 220 mm, šírkou 2 018 mm a výškou 1 524 mm. Rázvor náprav je pritom 3 610 mm. Materiály použité v interiéry sú kombináciou orechového dreva, bielej kože Nappa, lešteného hliníka a presklených plôch. Komunikáciu posádky s autom, ale aj so svetom zabezpečuje 6 dotykových obrazoviek. Sú umiestnené v prístrojovej doske, v paneloch dverí a zadnej stene. Okrem dotyku, sa aktivujú už samotným pohybom rúk a dokonca sledujú pohyb očí. Mercedes F015, ale nie je iba luxusným oddychovým priestorom. Stále zostáva autom a ak má jeho majiteľ chuť šoférovať, má možnosť využiť manuálny režim. Mercedes totiž má, na rozdiel od Google vozidla, aj ovládacie prvky. Napríklad volant sa v manuálnom režime vysunie z prístrojovej dosky.
Auto okrem posádky komunikuje aj s okolím a to prostredníctvom veľkých LED modulov vpredu a vzadu. Ostatní účastníci premávky sa pomocou nich okrem iného môžu dozvedieť či F 015 ide práve v manuálnom, alebo automatickom režime. Ak totiž vodič šoféruje sám svietia na bielo, ak ide auto samo svietia na modro. Dokážu, ale napríklad aj dať informáciu vodičovi za vami o tom či vaše auto zastaví, alebo iba spomaľuje. V Mercedese si, ale dali záležať aj na pasívnej bezpečnosti, ktorej základom je pevná karoséria. Pre použitie koncepcie bez B-stĺpikov museli v Stuttgarte navrhnúť auto tak, aby bolo dostatočne pevné a zároveň nebolo príliš ťažké. Prišli s niečím, čo pomenovali Smart Body Structure. Karoséria je vyrobená z kombinácie vysoko pevnostnej ocele, hliníka a plastu spevneného uhlíkovými vláknami. Jedným z najvýraznejších prvkov karosérie sú obrovské dvere. Dajú sa otvárať aj nezávisle a ich konštrukcia so silnými zámkami, ktoré uzatvoria dvere medzi sebou a prepoja ich s oblúkom strechy a prahmi, nahrádzajú B-stĺpik. Súčasťou dverí sú aj panely pod líniou okien, ktoré majú názov PRE-SAFE Structure. Sú síce kovové, no v prípade bočného nárazu sa nafúknu smerom von, aby zvýšili energiu, ktorú dokáže karoséria absorbovať. Tento systém automobilka predstavila už v roku 2012 na vozidle ESF 2009 Experimental Safety Vehicle, ktoré môžete vidieť vo videu nižšie.
Pohon autonómneho Mercedesu F015 zabezpečuje podobný systém, F-CELL PLUG-IN HYBRID, ako automobilka ukázala v experimentálnom vozidle F 125! v roku 2011. Pohyb auta majú na starosti elektromotory napájané, buď z Li-ion batérií, alebo z palivových článkov. Na uskladnenie vodíka, pre palivové články, je v aute tlaková nádrž vyrobená opäť z plastu spevneného uhlíkovými vláknami. Dojazd bol pritom v prípade F 152! viac ako 1 000 km.
Systémy použité už v dnešných autách, ako napríklad adaptívny tempomat, ktorý v Mercedese volajú DISTRONIC PLUS s asistentom riadenia, naznačujú, že autonómne autá už nie sú ďaleko. Otázkou zostáva či sa ich báť, alebo sa na ne tešiť. Mercedes ukazuje, že by to nemusel byť až taký zlý nápad.