Áno určite sa dá urobiť aj dobrá predokolka, svedčia o tom mnohé hothatche, ako geniálny Megane RS 275 Trophy a vie ich robiť aj BMW, čoho dôkazom je aj najnovšie Mini Cooper S a jeho predchodcovia, no rovnako sa z predokolky dá urobiť aj pekne nudné auto. Aj to sa Nemcom podarilo s BMW 2 Activ Tourer. Konkurencia zhmotnená napríklad v Mercedese CLA ukazuje, že sa dá urobiť dobrá prémiovka aj s pohonom predných kolies, no v tomto prípade ide skôr o pohodlné ako športové vozenie. BMW jednoducho stratí tú hravosť, ktorou si dokázalo vodiča získať a to nehovorím iba o modeloch, ako úžasné BMW M235i, ktoré dokáže driftovať prakticky hocikedy. Skúsený vodič totiž dokáže vodiť bokom aj BMW 220d, najmä ak trochu zaprší.
BMW 1 a 2 jednoducho stratí tú hravosť, ktorou si dokázalo vodiča získať a to nehovorím iba o modeloch, ako úžasné BMW M235i, ktoré dokáže driftovať prakticky hocikedy. Skúsený vodič totiž dokáže vodiť bokom aj BMW 220d, najmä ak trochu zaprší.
Vzhľad novej generácie radu 1 a 2 naznačil nedávny koncept BMW Compact Sedan.
Pod kapotou zrejme 3 a 4-valce
Ešte donedávna v nás BMW predsa len udržiavalo nádej, že si rad 1 a 2 nakoniec zachovajú svoj charakter. Mohli za to najmä výroky ako: "Rad 1 sa zásadným spôsobom podieľa na predajoch, takže to musí byť skutočné BMW. O jeho budúcnosti nemusíme rozhodnúť do konca roka." Týmito slovami prezentoval budúcnosť najmenšieho typu s logom BMW člen predstavenstva Klaus Fröhlich. Podľa Autobildu však už rozhodnutie padlo a nová generácia radu 1 a 2 bude stáť na platforme UKL1 rovnako ako Mini, BMW 2 Activ Tourer alebo BMW X1 (E84). Dostanú teda spomínaný pohon predných kolies, prípadne pohon oboch náprav. Pod kapotou môžeme očakávať prepĺňané 3 a 4-valcové motory. Automobilka chce totiž v rámci znižovania nákladov používať pre svoje bežné typy iba dve platformy. Tou druhou by mala byť platforma CLAR, ktorú dostanú všetky typy počnúc radom 3.
Vzhľad novej generácie automobilka naznačila konceptom Compact Sedan, ktorý automobilka predstavila na nedávnom autosalóne v čínskom meste Kanton. Dynamicky strihnutý sedan by sa v reálnom svete mohol popasovať s Mercedesom CLA a Audi A3 Sedan. Automobilka síce nezverejnila, čo má koncept pod kapotou, no je pravdepodobné, že stojí na platforme UKL. BMW tak bude iba pokračovať v búraní vlastných tradícií.
Zdroj: autoforum
Prečítajte si aj: BMW po roku 2022 prejde na elektro pohon