Rozhodnutie stavať BMW M2 poznáme už rok. Poznáme aj motor, ktorý tento model bude mať. Bude to prepĺňaný radový 6-valcový 3,0 liter s jedným turbom N55 Twinpower. Novinkou sú fakty max. výkonu, ktorý má byť na úrovni 272 kW (370 k) a 465 Nm. Pre BMW bude netradičnou, aj keď nie prvýkrát použitou funkcia overboost, krátkodobé zvýšenie krútiaceho momentu motora o vyše 35 Nm. Motor teda krátkodobo poskytne 500 Nm. Rovnakú funkciu mal aj "predchodca" BMW 1M. Toto vrcholný model radu 2 dostáva jednu perličku voči M235i. Druhou je odľahčenie pomocou hliníka a karbónu. Kde všade a ako veľmi ešte známe nie je. Dynamické parametre M2 zatiaľ môžeme len hádať, no s ohľadom na model M235i, ktorý páli na stovku za 4,8 s sa dá predpokladať, že M2 to zvládne za 4,5 s. Maximálka bude tradične limitovaná na 250km/h, s možnosťou deaktivácie limitera. Na výber má byť 6st manuál, alebo 7st automat.
Oba obrázky sú stále špekulácie šikovných grafikov. Na reálnu podobu malého emka musíme ešte pár mesiacov počkať.
Chýbať nebude aktívny samosvor
Okrem týchto drobností však bude M2 odlišovať to, čo robí špotiak športiakom. Iná geometria oboch náprav, iné nastavenie pruženia, účinnejšie brzdy, aktívny samosvorný diferenciál so závernosťou 0 - 100% a v drobnostiach prepracovanou aerodynamikou. Na začiatok má byť k dispozícii len v štyrok farbách - alpine white, mineral grey, black sapphire a long beach blue. Neskôr to majú rozšíriť. Vnútri to veľká paráda nebude, skôr decentná nuda. Čierne čalúnenie, modré prešívanie, nič viac nad rámec ponuky modelov M Performance. Základná cena má byť okolo 57 000 €. S výrobou majú začať na jeseň tohto roku, čo dáva tušiť, že svetovú premiéru bude mať na autosalóne vo Frankfurte.