BMW M2 nebude limitované počtom vyrobených kusov. Automobilka ich plánuje predať až 11 000. Zrejme ale pôjde na dračku, pretože jej nástupca už nebude ultimátna driftovacia mašina. BMW totiž oznámilo, že nová generácia radu 1 a 2 budú predokolky, postavené na báze väčších typov Mini.

BMW 1 M Coupe sa už tri roky po skončení produkcie stalo legendou, ktorej cena už iba rastie.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

O predaje sa neboja

Poďme ale späť k M2. Automobilka počíta až s 11 000 vyrobenými kusmi tohto malého kupé s 370 k poháňajúcimi zadnú nápravu. To bude mimochodom jeden z hlavných dôvodov, prečo automobilka nemusí mať obavu, či ich predá. Je to totiž zrejme posledná malá agilná a supervýkonná zadokolka v produkcii BMW. V Bavorsku totiž plánujú ďalšiu generáciu radu 1 a 2 s predným pohonom a motorom uloženým vpredu naprieč. Znamená to, že ak aj bude ďalšia M2 ako nástupca tej súčasnej, ešte horúcej novinky, generácie F87, dostane v najlepšom prípade pohon oboch náprav. Hoci viem, že aj štvorkolka môže byť zábavná a verím, že BMW takú dokáže urobiť, už to nebude tá ultimátna driftovacia mašina ako BMW M2, či jej slabšia sestra BMW M235i. Ich schopnosti sú dokonca súčasťou marketingu automobilky, o čom svedčí aj BMW driftmob, ktorý automobilka urobila s piatimi M235i uprostred Kapského mesta.

Súčasné portfólio automobilky naznačuje, že nie je vylúčené ani BMW M2 Cabrio.

BMW M2 má veľkú šancu nasledovať svoju predchodkyňu v raste hodnoty.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Na druhej strane je však celkom možné, že sa dočkáme aj otvorenej verzie M2. Hoci automobilka zatiaľ oficiálne nič nepotvrdila, fakt, že má v portfóliu M4 Cabrio a M6 Cabrio naznačuje, že ani verzia M2 Cabrio nie je úplne vylúčená. No a kedyže to teda skončí výroba M2 generácie F87? Nuž, podľa viacerých nemeckých médií prestane schádzať z výrobnej linky v Lipsku v roku 2020.