BMW M3 je jednoducho modla a je úplne jedno, aká to je generácia, alebo verzia.

Niektoré dnes predstavené prototypy vyzerajú trochu divne a pri niektorých je až škoda, že sa nikdy hromadne nepredávali. Ktorý z nich by ste si vedeli predstaviť doma? Ja asi všetky. :)

Štyri prototypy BMW M3 pekne pohromade. Mať tak šťastie vidieť to na vlastné oči

BMW M3 E30 Pickup

Myšlienka rýchlych pickupov nebola rozšírená len za oceánom. Ešte v roku 1986 pár študentov a technikov vytvorilo toto dielo. Ako základ im poslúžia rovno verzia cabrio (chromák), ktorá mala lepšie vystuženie karosérie. BMW M3 Pickup ale nebol oblečený do famózneho bodykitu. Vyzeral pomerne obyčajne. V tomto dizajnovom počine sa najprv nachádzal motor z talianskej „M3“, ktorá niesla označenie 320IS so 192 koňmi. Neskôr ho vystriedali za plnokrvný originál z M3 E30. Veľmi zvláštnou a priam pre fanúšikov nepochopiteľnou informáciou je fakt, že auto celých 26 rokov slúžilo na bežné účely zamestnancom. Potom ho konečne v roku 2012 umiestnili do múzea, kam naozaj patrí. 

BMW E30 M3 Pickup celých 26 rokov bežne jazdilo. Využívali ho zamestnanci. Iba posledné 4 roky má svoje hrdé miesto v múzeu. 
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 9 obrázkov

BMW M3 E36 Compact

Príchod BMW E36 Compact bol od začiatku rozporuplný. Jedni ho akceptovali, iní ho zavrhovali. V roku 1996 predstavili Compact s motorom 3,2 litra s výkonom 321 koní a hmotnosťou približne 1,3 tony. To však i tak nebolo najväčšie monštrum, aké do compactu narvali. Dobová talianska firma tam totiž napratala i V12, prevŕtaným na 5,5 litra, ale to je iný príbeh. Nemecký motoristický časopis sa pri testovaní BMW M3 E36 Compact vyjadril, že vzhľadom na menšiu hmotnosť a rovnaký výkon je auto omnoho agilnejšie a oveľa nekompromisnejšie, ako iné karosárske varianty E36 M3 a poskytuje tak najväčší zážitok z jazdy.

BMW  E36 Compact. Jedni ho milovali, iní zatracovali. A to hneď od začiatku produkcie. Verím ale, že na takú M3 Compact by nikto nič krivého nepovedal :)
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 9 obrázkov

BMW M3 E46 Touring

Toto je presne ten prípad auta, ktorý ma štve, že sa nikdy nedostalo do sériovej výroby. BMW E46 Touring je i dnes veľmi elegantný a vyhľadávaný „malý“ kombík, avšak takmer všetky sú v nafte. Myslím si, že BMW urobilo veľmi veľkú chybu, keď už pri E46 opäť nevstúpila do segmentu rýchlych kombíkov. Preto veľa mladých otcov odskočilo do trojcípej hviezdy, do Mercedesu C32 T AMG. BMW M3 E46 Touring zdieľalo úplne zhodnú technológiu ako M3 E46 Coupe, iba v inom kabáte. 

Je asi najväčšia škoda, že práve BMW M3 E46 Touring sa nikdy z tejto štvorice nedostal do sériovej výroby. 
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 9 obrázkov

BMW M3 E93 Pickup 

História sa opakuje. Dokonca i módne trendy sa vracajú. Tak sa BMW na jar roku 2011 rozhodlo vytvoriť opäť „m-kový“ pickup na báze vtedy aktuálnej trojkovej rady. Opäť vychádzali z kabrioletu, pre zlepšenú tuhosť. Cabrio nieslo interné označenie E93. Preto som pri pickupe v nadpise chvíľu váhal, či použiť toto označenie, alebo ho nahradiť iným. BMW E93 pickup bol len približne o 50 kilogramov ľahší ako cabrio. Po odňatí a nechaní „targa“ strechy doma bol rozdiel skoro 70 kíl. Na korbu auta ste pritom mohli naložiť 450 kíl. To mu sa ale vraví praktické „beemve“. :)

V marketingovom oddelení BMW si zmysleli, že najlepším termínom predstavenia tohto auta je 1. apríl. :)
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 9 obrázkov

Zdroj: bimmerpost.com