Nový plug-in hybrid nemá za úlohu slavovať len sté výročie značky, ale zároveň má nadviazať na legendárne BMW M1. Pripravovaná i9 má vychádzať z techniky a skúseností získaných pri vývoji už známeho BMW i8. Na rozdiel od nej má ale dostať dvojnásobný počet valcov, teda šesťvalec s trojlitrovým objemom, ktorý sa predstaví v ďalšej generácií BMW radu 7. Navyše, i9 budú pri akcelerácií pomáhať aj výkonnejšie elektromotory. Rozhodne teda môžeme počítať s výkonom vyšším ako ponúka i8, teda výrazne viac než 266 kW (362koní) a 570 Nm. S takým výkonom očakávame šprint na stovku pod štyri sekundy a maximálnu rýchlosť vyššiu než 250km/h. Dobrou správou je, že novinka by v porovnaní s i8 (1490 kg) nemala veľmi pribrať na hmotnosti. V tejto súvislosti môžeme teda očakávať široké využitie kompozitných materiálov a zliatin hliníka. Z dostupných informácií sa dá vyvodiť, že i9 bude mať motor umiestnený na správnom mieste. Teda pred zadnou nápravou, rovnako ako v M1.
Dizajn BMW i9 ešte nepoznáme, keďže ale vychádza z i8 bude sa niesť v podobnom štýle.
BMW i9 nie je jediným modelom, ktorý rozšíri portfólio modelov „i“. Ďalším má byť model i5, ktorý postavia na platforme i3. Na rozdiel od i3 však nepôjde o mestské auto, ale o väčšie rodinné MPV.
Zdroj: autocar.co.uk, autoblog.com