Hlavný dizajnér BMW Karim Habib o štúdii povedal: „Dizajn BMW Vision Future Luxury je akýmsi médiom pre našu filozofiu moderného luxusu"
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Hlavný dizajnér BMW Karim Habib o štúdii povedal: „Dizajn BMW Vision Future Luxury je akýmsi médiom pre našu filozofiu moderného luxusu, v ktorej hrajú kľúčovú úlohu inovatívne technológie. Inovácie prinášajú nový, komplexný zážitok z luxusu, ktorý spočíva v inteligentných odľahčených technologických riešeniach, inovatívnom dizajne interiéru a v radikálne novom dizajne užívateľského rozhrania.“

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Hoci bavorská automobilka pri tomto koncepte zvýrazňuje inovatívne technológie, dizajn exteriéru bol vymodelovaný ručne. Predstavitelia automobilky tvrdia, že tak auto získalo väčší emocionálny náboj, ako keby boli jeho tvary vytvorené na počítači. Dominuje mu najmä dlhý rázvor, nízka línia strechy a obrovské ľadvinky vpredu. Celkovým poňatím exteriéru sa novinka podobá na minulý rok predstavené kupé Gran Lusso V12 zo slávneho dizajnérskeho štúdia Pininfarina.

Vpredu nájdeme laserové svetlá.

Dizajn exteriéru úzko súvisí aj s použitými technológiami. Tu sú najviac novátorské svetlá a práve tie dodávajú autu výraz. V tomto prípade si mohli dizajnéri dovoliť výrazne ich zmenšiť práve vďaka technológiám, ktoré využívajú. Vpredu totiž svietia laserové svetlá BMW Laserlight. Okrem kompaktných rozmerov majú 10-krát intenzívnejšie svetlo, ako v súčasnosti sa rozbiehajúce LED svetlá. Rovnako majú aj nižšiu spotrebu a menej náročné požiadavky na obal svetiel.


Zadné svetlá nezostali predným nič dlžné. Tu dizajnéri použili pre zmenu organické diódy emitujúce svetlo – OLED. Z malých diód v tvare písmena L, typického pre BMW, utvorili akúsi reťaz.

Zadné svetlá tvorí reťaz organických diód OLED.

Dizajn exteriéru tiež naznačuje, z akých materiálov je celé auto vyrobené. Preto nájdeme na oboch stranách predného nárazníka tenké spojlery z uhlíkových vlákien kombinované s chrómovaným pásikom na ich hrane. Rovnako karbónový pás na úrovni prahu dverí naznačuje ľahkú konštrukciu karosérie z kombinácie uhlíkových vlákien a hliníka. Použitie týchto materiálov je naplno viditeľné aj po otvorení dverí. Tie sa otvárajú oproti sebe. Práve pri tomto riešení sa dizajnéri snažili zbaviť B-stĺpika, aby vytvorili väčší pocit luxusu. No pre zachovanie tuhosti karosérie ho neodstránili úplne, ale zakomponovali do rámu predných sedadiel, ktorý je tiež vyrobený z uhlíkových vlákien.    

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Interiér je štvormiestny a pocit luxusu aj tu pomáha navodzovať kombinácia použitých materiálov. Spája sa tu nové s klasickým, teda uhlíkové vlákna s kožou a drevom. Aj tu nájdeme pre BMW typický kokpit orientovaný na vodiča. Ten má pred sebou namiesto klasických budíkov tri prelínajúce sa displeje. Samozrejmosťou je aj Head up displej, ktorý dokáže zvýrazniť budovy, dopravné značky, či prekážky priamo v prostredí reálneho sveta. Rovnako môže ponúkať napríklad aj informáciu o aktuálnom cykle semaforu pred vami. No, informovaný nie je iba vodič. Dotykové displeje sú totiž umiestnené aj pred spolujazdcom a pred pasažiermi na zadných sedadlách. Všetky sú navzájom prepojené a tak si môže posádka pomocou nich vymieňať informácie. Rovnako si napríklad zadní pasažieri vedia zobraziť informácie o aktuálnej jazde, ako rýchlosť, či doba trvania. Je takmer isté, že mnohé z riešení použitých v tomto koncepte uvidíme aj v novej 7-čke. Keďže ide skôr o dizajnovú štúdiu, výrobca neprezradil, čo ju poháňa alebo čo by ju malo poháňať. Rovnako by bola zaujímavá informácia o hmotnosti konceptu.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Zdroj: Tlačová správa