Anders Warming, šéf MINI Design, o novej štúdii dvojmiestneho športového MINI povedal: „Minimalistický a zároveň vysoko emotívny dizajn je zosobnením dynamickej duše značky MINI.“

Elegantný a dynamický roadster naznačuje budúce tvary konkurenta pre Mazdu MX5 z dielne MINI.

Ale späť k Mini. Práve talianská karosáreň pretavila tradičné prvky MINI do nádherného ručne vyrobeného roadstra. Karoséria je, ako inak, z hliníka. Nájdeme na nej typické prvky, ako guľaté predné svetlá, šesťuhoľníkovú masku chladiča, či pruhy na kapote. Tie sú v tomto prípade dokonca vytepané priamo do kapoty. Auto je proporčne veľmi dobre navrhnuté a neklamným znakom, že ide o MINI sú aj krátke previsy. Roadster sa vyznačuje naozaj hladkými líniami, ktoré karosári dosiahli použitím veľkých ručne tvarovaných hliníkových plechov. Aby to však nebola nuda, nechýba nízke čelné sklo v retro štýle, či vertikálne zadné krídlo. Veľmi vtipným detailom sú aj zadné svetlá v tvare britskej vlajky Union Jack. Pôsobia na jednej strane veľmi tradične a zároveň použitím LED technológie aj veľmi súčasne. Navyše, ak máte na prvý pohľad problém auto zaradiť práve k pôvodom britskej značke MINI, svetlá vám napovedia.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Dizajnový šéf Touring Superleggera, Louis de Fabribeckers, na margo ich posledného výtvoru povedal: „Na tomto automobile sme sa zriekli všetkých nepodstatných prvkov dizajnu aj výbavy. Výkon a vysokú účinnosť sme dosiahli znížením hmotnosti karosérie aj interiéru. Talianského ducha sme vtlačili prostredníctvom proporcií a typickou líniou okien.“ O tom, že s tým boli v MINI spokojní, svedčia aj slová Andersa Warminga, šéfa MINI Design. O novej štúdii dvojmiestneho športového MINI sa vyjadril: „Minimalistický a zároveň vysoko emotívny dizajn je zosobnením dynamickej duše značky MINI.“ Obaja páni popisujú celý kreatívny proces v nasledujúcom videu.

Zaujímavým aspektom je aj výber materiálu. Opäť sa tu stretáva tradícia, no tento raz karosárne Touring Superleggera a súčasné trendy. Okrem už spomínaného hliníka totiž na karosérii nájdeme aj karbónové prvky ako predný spoiler, prahy, či náznak difúzora v zadnom nárazníku.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Jednoduchý štýl a dominantný materiál preniesli tvorcovia aj do interiéru. Prístrojovú dosku napríklad tvorí jeden ručne vytvarovaný hliníkový plech. Pre ešte väčší kontrast a zvýraznenie ručnej práce nie je lakovaný. Opätovný odkaz na pôvod značky MINI nájdeme aj na vnútornej strane dverí. Časti ich štruktúry totiž opäť tvoria britskú vlajku. Okrem vkusne zasadených, moderných prístrojov, typických pre súčasné MINI, nájdeme v interiéri aj kameru. Tá je umiestnená medzi sedadlami. Nejde však o cúvaciu kameru, ako by mnohí čakali. Táto naopak sníma situáciu pred autom, v podstate z pohľadu vodiča.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov
Aj pod kapotou sa stretáva minulosť s budúcnosťou. Na rozhýbanie tohto roadstra totiž slúži elektromotor!

Určite vás zaujíma, čo má MINI Superleggera Vision pod kapotou. Nuž aj tu sa stretáva minulosť s budúcnosťou. V tomto prípade retro dizajn s pohonom budúcnosti. Na rozhýbanie tohto roadstra totiž slúži elektromotor. Hoci je automobilka skúpa na informácie o pohonnej jednotke, môžeme predpokladať, že ústrojenstvo bude podobné tomu v BMW i3

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Hoci je tento nádherný roadster iba koncept a zatiaľ je vyrobený iba jediný kus, niečo z neho sa zrejme dostane aj do sériovej produkcie. Automobilka totiž pri predstavení nového MINI koncom minulého roka avizovala rozrastanie rodiny MINI. Časom by tak v ponuke mali pribudnúť nové karosárske verzie, ako napríklad 5-dverový hatchback a ponuku by mal korunovať roadster, schopný konkurovať Mazde MX5. Je teda pravdepodobné, že niektoré tvary z tejto štúdie ešte uvidíme a nemusí to byť nevyhnutne iba maska chladiča.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov