„Kde sa traja bijú, štvrtý zvíťazí.“ Aj takto by sme mohli zhrnúť porovnanie trojice (LaFerrari, P1, 918 Spyder) s Regerou.
Slovo „Regera“ znamená vo švédčine nadvládu.
Hybridný pohon pozostáva zo spaľovacieho motora a troch elektromotorov.
Šialený výkon
Slovo „Regera“ znamená vo švédčine nadvládu. Jednoduché a presné označenie pre toto auto. Kým Ferrari, McLaren a Porsche sa „predháňajú“ kto vyrobil lepší hyperšport. Koenigsegg je úplne inde. Oproti hybridným konkurentom ponúkne oveľa vyšší výkon. Koenigsegg tvrdí, že kombinovaný výkon pohonného ústrojenstva pri použití 95 oktánového benzínu je viac ako 1521 koní (1500 hp) a 2000 Nm. Presné čísla Koenigsegg neuvádza (pri použití paliva E85 je výkon ešte vyšší). Koenigsegg Regera ženie vpred spaľovací 5,0 litrový V8 s výkonom 820 kw (1115 koní) a trojica elektromotorov YASA. Jeden z elektromotorov (160 kw a 300 Nm) je súčasťou hnacieho hriadeľa a stará sa o vyrovnávanie krútiaceho momentu, rekuperatívne brzdenie a štartovanie spaľovacieho motora. Ďalšie dva motory umiestnili k zadným kolesám, každý z nich má 180 kW a 260 Nm.
Kombinovaný výkon hybridnej sústavy je dychberúci. Viac ako 1521 koní a 2000 Nm.
Regeru si môžete dobiť aj z elektrickej siete.
Je neuveriteľné, že z malej dielne niekde vo Švédsku môže vyjsť takýto stroj. Hlavne pokiaľ poznáte Christiana von Koenigsegga o niečo lepšie a viete, že minulosti bol veľkým odporcom hybridov. Toto však nie je žiadny tradičný hybrid. Batérie s kapacitou 9,27 kW vážia 115 kg a zaberajú 67 litrov priestoru. Koeniggseg ich umiestnil do stredového tunelu v prednej časti. Batérie majú prepracovaný systém chladenia, ktorý by ich mal ochrániť aj v extrémne teplom počasí. Zároveň umožňuje ochladiť interiér auta na diaľku. Batérie dokážu poslať k elektromotorom naraz až 500 kW výkonu. Zároveň dokážu absorbovať prúd 150 kW cez rekuperatívne brzdenie. Regera dokáže jazdiť aj v plne elektrickom móde. Dojazd na elektrickú energiu je 50 km.
Súčasťou Regery je aj nová prevodovka s názvom Koenigsegg Direct Drive (KDD). Prekvapivo má len jeden stupeň, vďaka tomu sa vývojárom podarilo zredukovať mechanické straty až o 50% v porovnaní s konvenčnými prevodovkami. Kombinácia troch elektrických motorov umožňuje nahradenie rýchlostí v prevodovej skrini, tourque vectoring a rekuperatívne brzdenie. Spaľovací motor prepojili priamo cez elektromotory na kolesá. Je to neuveriteľné, ale elektromotory dokážu suplovať potrebu prevodových stupňov. Najzaujímavejšie na tom je, že KDD v kombinácií s batériami pridá len 88 kg v porovnaní s bežnými prevodovými skriňami. Celková hmotnosť vozidla je teda prekvapivo nízka. Suchá hmotnosť Regery (bez náplní) je 1420 kg. Pohotovostná hmotnosť vozidla je na úrovni 1553 kg. O nízku pohotovostnú hmotnosť sa okrem iného postaral aj titánový výfuk, ktorý navrhol sám zakladateľ značky.
„Toto riešenie je odlišne od toho na čo sú ľudia zvyknutí. Áno, je to super pocit keď si môžete v športovom aute podradiť. V Regere vám to však nebude chýbať. Krútiaci moment, ktorý dokážu vyvinúť elektromotory je obrovský. Do 2500 ot./min. vo veľkom podporujú spaľovací motor. Sila vám preto nebude chýbať ani v nízkych otáčkach. Na zábavu spojenú s podraďovaním v Regere rýchlo zabudnete. Musíte si to proste vyskúšať.“ takto opísal Christian von Koenigsegg systém KDD.
Systém pohonu Regery.
Titánový výfuk je výtvor zakladateľa značky. Vyrobil ho Akrapovic.
Nízka hmotnosť v kombinácii s vysokým výkonom robí pri akcelerácii divy. Koenigsegg ani neudáva zrýchlenie na 100 km/h. Dokonca neprezradil ani zrýchlenie na 200km/h resp. 300km/h. Rovno údava akceleráciu na 400 km/h. Údajne to zvládne pod 20 sekúnd. Pre porovnanie LaFerrari zrýchľuje z nuly na 300km/h 15 sekúnd. Pružné zrýchlenie je ako z kategórie stíhacích lietadiel. Koenigsegg udáva akceleráciu zo 150 na 250 km/h za neuveriteľných 3,2 sekundy!
Regera ponúkne budúcim osemdesiatim majiteľom výber z troch jazdných režimov (Normal, Wet, Track). Ako býva zvykom Koenigsegg nepríde v žiadnej sparťanskej výbave. Vo vnútri počítajte okrem drahých materiálov aj s internetom a audio-systémom. Jediná vec, ktorá mi v interiéri nesedí sú pádla pod volantom. Na čo ak má len jeden stupeň?
V interiéri nie je Regera žiadnym sparťanom.
Robotizovanú Regeru môžete ovládať cez aplikáciu v mobile.
Regera má údajne celosvetovú homologizáciu, takže s ňou môžete bez obáv na cesty. Výslednú cenu ešte nevieme, ale určite to bude sedem miestna suma.
Zdroj:motorauthority, autoforum, koenigsegg
Regera produkuje 450 kg prítlaku v rýchlosti 250 km/h.
Koenigsegg REGERA | |
---|---|
Trieda / kategória: | Megacar |
Vonkajšie rozmery: | 4560 mm x 2050 mm x 1110 mm |
Druh pohonu: | Hybridný( spaľovací motor + tri el.motory) |
Zdvihový objem: | 5,0 l |
Počet valcov / ventilov: | 8/32 |
Maximálny výkon (kW / ps): | viac ako 1110 kw / 1521 koní |
Maximálny krútiaci moment (Nm): | viac ako 2000 Nm |
Maximálna rýchlosť (km/h): | + 400 km/h |
Zrýchlenie 0 - 400 km/h (s): | pod 20 sekúnd |
Prevodovka: | KDD (1.stupeň) |
Pohotovostná hmotnosť (kg): | 1553 kg |
Brzdy: | karbón keramické 397 mm / 380 mm |
Podvozok: | adaptívny |
Rozmery kolies: | 19” x 9.75” / 20” x 12.5” |
Rozchod (p/z), rázvor: | 2 662 mm |
Objem nádrže: | 82 l |
Objem kufra: | 150 l |
Prítlak: | 450 kg (pri 250 km/h) |