Mazdaspeed už pripravil balík úprav, ktorý môže naznačovať podobu Mazdy 3 MPS
Pozrime sa z čoho môže Mazda vyberať. V portfóliu majú 1,5 litrový benzínový 4-valec, no 100 koní by bolo ukrutne málo. Ďalej 4-valec s objemom 2,0 litra vo výkonových variantoch 120 a 165 koní. To znie lepšie, ladením 165 koňovej verzie by sa mohli získať priblížiť hranici 200 koní. Ale nebolo by to stále málo? Veď predchádzajúca generácia poskytovala z 2,3 litrového turbo motora 260 koní. V súčasnosti však prepĺňaný benzínový motor nemajú.
Mazdu 3 MPS bude možno poháňať dieselový motor odvodený z pretekárskeho Skyactiv-D, ktorý zdieľa až polovicu súčiastok so sériovým 2,2 litrovým dieslom.
A čo diesel? Do Mazdy 2 prvýkrát namontujú nový 1,5 litrový Skyactiv-D s výkonom 105k. Tento motor však nie je určený pre Mazdu 3. Tam nájdeme 2,2 litrový diesel, ktorý produkuje 150 koní. Poviete si diesel v MPS, to snáď nie? Lenže Mazda má jedno eso v rukáve. Už nejakú dobu preteká za veľkou mlákou s motormi Skyactiv-D. S Mazdou 6, ktorú poháňal 2,2 l Skyactiv-D vyhrali v roku 2013 svoju triedu a ďalší vývojový stupeň nasadili do prototypu Mazda Skyactiv.
Pretekársky Skyactiv-D dosahuje 451 koní a 768 Nm
Dieselový prototyp už absolvoval niekoľko vytrvalostných pretekov. Motor stále zdokonaľujú. Používajú dvojstupňové prepĺňanie, kde malé turbo tlačí pri nízkych otáčkach a veľké spustia pri vysokých otáčkach. Týmto spôsobom dokázali zvýšiť výkon, znížiť produkciu emisií a vyhnúť sa turbo diere. Motor v pretekárskej špecifikácii poskytuje 451 koní a 768 Nm. Zaujímavé je, že zdieľa polovicu súčiastok s produkčným 2,2 litrovým Skyactiv-D.
Mazda používa pri dieselových motoroch dvojstupňové prepĺňanie
Otázka znie, prečo by Mazda mala vyvíjať prepĺňanie 2,0 litrového Skyactiv-G? Nie je jednoduchšie zobrať motor, ktorý už majú, naladiť ho na nižší výkon a pustiť do premávky? Produkčný Skyactiv-D vraj už s malými úpravami dokáže poskytnúť 400 koní. Ak by mal len 300 koní, v spojení s ľahkým šasi Skyactiv a pohonom všetkých kolies by bola Mazda 3 MPS výnimočným hot-hatchom.
V prospech diesla by mohla hovoriť aj obľúbenosť nafty v Európe a Japonsku. Určite ste netušili, že v Japonsku pripadajú na jednu Mazdu CX-5 s 2,0 l benzínom štyri 2,2 l dieselové Mazdy CX-5. Ešte stále si myslíte, že Mazda 3 MPS s dieslom je nezmysel?
Odpovedalo 222 ľudí
Zdroj: corksport.com