Nové skutočnosti okolo tradičného modelového radu Mégane naznačil samotný šéfdizajnér značky Laurens van den Acker. Tradičné segmenty to dnes majú všeobecne ťažké, aby to však mali ešte zložitejšie, okrem boja na poli dizajnu a koncepcie sa musia vysporiadať aj s nastupujúcou elektrifikáciou. Vývoj nových generácií je preto pre automobilky stále drahší a drahší a viac, než kedykoľvek predtým musia uvažovať, do čoho sa pustiť a čo je už z hľadiska financií „cez čiaru“.
Laurens van den Acker vie, že budúcnosť má crossover, pokiaľ možno s elektrickým pohonom. Mégane do tejto schémy nezapadá.
Musíme deliť vývojové kapacity
„Ako náhle začneme našu modelovú ponuku obohacovať o elektrické automobily, musíme sa niektorých tradičných modelov vzdať,“ naznačuje van den Acker v rozhovore pre magazín Auto Express. Naráža pritom na skutočnosť, že popularita niektorých modelov raketovo rastie, zatiaľ čo na druhej strane váh sú automobiloví zástupcovia bojujúci s úbytkom zákazníkov. A hoci si o tom môžeme myslieť čokoľvek, faktom je, že aj tak tradičný model, akým je Mégane, momentálne stráca klientov. Kým ešte v roku 2010 našiel v Európe takmer 466 000 zákazníkov, o necelých desať rokov neskôr to už bolo o viac ako polovicu menej (209 845 ks).
Automobilka tak čelí neľahkému rozhodovaniu, čo s ním ďalej. Vývojové kapacity fabriky majú svoje limity a pre prežitie v neľahkej dobe je kľúčové dobré plánovanie. Aj za cenu „odrezania“ tradičných modelov. Rastúce predaje crossoverov a elektrických áut klasike skrátka nenahrávajú, a tak je možné, že sa po necelých 30 rokoch modelový rad Mégane, tak ako ho poznáme dnes, stane minulosťou. Alebo je to len začiatok marketingovej hry Renaultu a skúma podobnými správami reakcie verejnosti? Ktovie, vyjadrenia Laurensa van den Ackera každopádne zmysel dávajú.
zdroj: Auto Express