Ako som spomínal v minulom článku, Chiron Super Sport je veľmi podobný upravenému bratovi. Má rovnakú aerodynamickejšiu karosériu, rovnakú pohonnú jednotku W16 s objemom 8 litrov a 4 turbami, ktorá autu ponúka 1 177 kW (1 600 k), teda o 74 kW (100 k) viac ako má Chiron. Veru, nie náhodou sa motoru W16 hovorí aj Thor. Super Sport 300+ má tiež zmenený prevodový pomer. Aj vďaka tomu môže prekročiť 300 míľ za hodinu (483 km/h).
Odlišnosti medzi dvoma Chironmi?
Nie je ich veľa, no čo spoločné tieto dva Chirony nemajú, je sedadlo spolujazdca. Upravený Chiron, mal namiesto sedadla hromadu elektroniky a zariadení na zaznamenávanie údajov GPS. Super Sport je však o niečo civilizovanejší. Sedadlo spolujazdca nechýba a nemá ani ochrannú klietku. Svetlá výška auta bola zdvihnutá, aby bolo auto použiteľné aj na bežných cestách a pre prípad, že by si chcel niekto na diaľnici vyskúšať jeho maximálku, Bugatti nainštalovalo elektronický obmedzovač rýchlosti. Na želanie majiteľa však môže byť obmedzovač odstránený. V prípade, že má majiteľ „poriadne gule“, a chce si vyskúšať, čo Chiron Super Sport 300+ dokáže, Bugatti mu umožní vstup na ich testovací ovál, Ehra-Lessien. Na dosiahnutie rýchlosti cez 480 km/h však treba okrem stlačenia plynu a poriadnych gulí aj veľkú jazdeckú zručnosť.
Cena len potvrdzuje exkluzivitu Chironu SS 300+
Pravdepodobne je len otázka dní, kedy Andy Wallace, testovací jazdec Bugatti, raz a naposledy prevetrá Chiron Super Sport 300+ na ovále Ehra-Lessien a stane sa oficiálne najrýchlejším produkčným autom sveta.
Zdroj: topgear.com