Zdroj: carscoops.com
Elektrický hypercar Rimac Concept One dokázal, že elektromobil nemusí byť len nudné približovadlo. Chorváti urobili elektromobil, ktorý výborne vyzerá, ešte lepšie jazdí a nezľakne sa ani tých najrýchlejších áut súčasnosti. V útrobách Rimacu nájdeme 4 elektromotory, každý s vlastnou prevodovkou, to je spolu 1088 k a 1600 Nm dostupným okamžite ako stlačíte plynový pedál. Čísla hovoria za seba, zrýchlenie na 100 km/h za 2,6 s a topspeed 354 km/h. Rimac Concept One už na šprint na 1/4 míle porazil Teslu Model S v Ludicrous móde i Ferrari LaFerrari. Ďalší na rade je Bugatti Veyron. Veyron síce tesne prehral, no zástupcovom Rimacu sa nevidí zimný šprint férový. Bolo -5°C, takže pneumatiky nedokázali zohriať na správnu teplotu, tým pádom nedokázal Veyron optimálne preniesť výkon na cestu. Preto chcú šprint zopakovať v ideálnych podmienkach cez leto.
A rimac ma pneu z dreva ? :-) vsak mali podmienky rovnake. Sranda že v nejakej chorvatskej dielni sa da urobit dačo čo miliardové koncerny akože nedokažu, nemôžu, nevedia , musia za daľších pár miliard eur vývoja ( odpisatelných z daní ) vymyslieť :-) Dobré videa su so Salomondrinom, je z toho auta uplne vycikaný ani sa mu nedivím a to je človek čo šoferoval to naj naj na svete.
@autičkááárKed Musk zverejnil svoje patenty, tak potom to uz je lahky vyvoj. Navyse kolko ludi tolko chuti. Mozno isli na problem z uplne inej strany, tak potom je jasne ze vo vysledku to funguje inac. Btw niekedy moze byt startupovy team flexibilnejsi ako cely koncern.
@autičkááárUrobili krasne auticko a tiez mali k dispo urcite vela penazi. Min. vyroba toho show-car ich musela stat podla mna okolo 1Mio eur ( tolko stoji priemerne vyroba Showcaru v Opel ).
K tomu ze chorvati zvladnu v dielni to co velke koncerny nie ... tu by som videl hlavne problem auto homologizovat v rozlicnych statoch, vyroba a v konecnom dosledku koncova cena.
Chorvati chcu toho predat 8ks takze odpada velky retazec - cenu riesit nikdo nebude, vyroba auta kompletne rucna praca :). Drzim im palce aby to ich zakaznik vedel aj postavit na SPZ!
Ide o to ze Veyron ma slabsiu a pomalsiu trakciu, co v horsich podmienkach sa vyraznjesie prejavi.
No a k tomu, elektro auta su jednoduche stavebnice s primitivnym principom. Voci zlozitym super motorom spalovacim pracujucich na limite moznosti. A automobilky velke sa len hraju ze to nevedia :P