Auto by malo byť nielen príkladne komfortné, ale aj tiché. Inžinieri preto zapracovali na aerodynamike karosérie, aj podvozku.
Citroen C-Aircross Concept má ozaj vydarený vzhľad. Myslím, že dizajnový jazyk Citroenu je jedinečný a ich budúce SUV na pohľad nepripomína model iného výrobcu. Oblé tvary a 18“ kolesá dodávajú autu inak kompaktných rozmerov (4,15 m dĺžka, 1,74 m šírka a 1,63 m výška) na robustnosti. Karoséria je vizuálne zdvihnutá, čo spôsobujú najmä prvky v spodnej časti. A aj keď nemá žiadne väčšie terénne ambície, občasného výletu mimo vozovky by sa nemalo zľaknúť, veď používa systém Grip Control. Pred odrením citlivých častí karosérie chránia šikovne zapracované ochranné prvky lakované na čierno. Charakteristickým sú delené predné svetlomety. V hornej časti nájdeme denné LED osvetlenie a v dolnej hlavné. Auto by malo byť nielen príkladne komfortné, ale aj tiché. Inžinieri zapracovali na aerodynamike karosérie, aj podvozku. Tej pomáha zadný difúzor.
"Pre čo najlepší prístup na palubu dostala štúdia Citroën C-Aircross dvere, ktoré sa otvárajú proti sebe. Kinematika ich otvárania podporuje komfort na palube a nadväzuje na predchádzajúce štúdie Aircross a CXperience."
Auto doslova víta do interiéru spôsobom otvárania dverí a tiež vzdušnosťou, presvetlenosťou a komfortom. Dizajn palubnej dosky je inšpirovaný letectvom. Zaujmú tiež sedadlá v tvare pohovky, ktorých materiál je údajne inšpirovaný posteľnými pokrývkami a jednoramenný volant s ovládačmi. Interiéru dominujú horizontálne línie, ktoré umocňujú pocit plynulosti a priestoru. Ani technológiami koncept Citroenu nezaostáva. Vodiča o všetkom podstatnom informuje head-up displej. Na ňom sa tiež zobrazuje vodičovi informácia, ktorú by kedysi hľadal v spätných zrkadlách. Na ich miestach sú totižto kamery. V strede palubnej dosky nájdeme 12“ dotykovú obrazovku. Štúdia dostala aj štýlové osvetlenie v oblasti výduchov a bezpečnostných pásov. Posádka by nemala trpieť nedostatkom odkladacích priestorov. Tie sú vo dverách a v celom stredovom tuneli. Interiér ponúka možnosti pohrať sa so vzhľadom ako komu chutí.
Štúdia C-Aircross dostala inteligentné a intuitívne ovládacie rozhranie. Posádku informuje dotyková obrazovka, ktorá je akýmsi informačným centrom. Každý cestujúci má prístup k informáciám z navigácie ovládanej hlasom. Obrazovka sa dá podľa potreby rozdeliť v pomere 1/3 -2/3 alebo 2/3 -1/3. Spolujazdec tak napríklad môže pozerať film, zatiaľ čo vodič bude sledovať navigáciu. Cestujúci si užijú aj hudbu. Reproduktory a dokonca mikrofóny sú umiestnené v hlavových opierkach. Vďaka tomu po sebe ľudia spredu dozadu nemusia vykrikovať. Kamera zabudovaná vo vnútornom späťáku (ako v C3) odfotí priestor pred autom jediným kliknutím. Fotku môžete hneď ďalšou funkciou publikovať na sociálnych sieťach.
Zdroj: Citroen