Cadillac ATS patrí rozmermi do strednej triedy. V ponuke značky je verzia Sedan ale aj Coupé. Ostré ATS-V príde v oboch karosárskych verziách. V minulosti sme pre vás testovali ATS Sedan s dvojlitrovým turbo motorom. Už z testu vyplynulo, že ATS nie je žiadne rozhojdané americké auto, ktoré by pripomínalo jazdnými vlastnosťami skôr parník než auto. Už bežný ATS sedan bol viac než dobrý. Logicky teda od ostrého ATS-V očakávame ešte viac. A to som ešte nespomínal jeho väčšieho brata. Ostré CTS-V zajazdilo, ako prvé 4-dverové auto, na Nürburgringu čas pod 8 minút (na bežnom obutí).

ATS-V príde vo verziách sedan a coupé(na fotke).

A čo bude mať pod kapotou najostrejšie ATS? No predsa V8 s automatom, nie? Nie! Downsizing zavítal aj na americký kontinent. Pre niekoho možno prekvapivá správa, ale v Severnej Amerike poznajú aj spojkový pedál. Pod kapotou preto uvidíme 3,6 litrový vidlicový šesťvalec. Ten bude možné kombinovať s 6-stupňovou manuálnou prevodovkou alebo 8-stupňovým automatom. Manuálna skriňa ponúkne pre tých nešikovnejších aj možnosť automatických medziplynov. Motor je prepĺňaný dvoma turbodúchadlami a poskytuje výkon 339 kW (461 koní) a 603 Nm. Výkon putuje na zadnú nápravu, kde je umiestnený aj samosvorný diferenciál. Akcelerácia z 0 na 96 km/h (60 mph) trvá 3,9 sekundy. Cadillac ATS-V rozbehnete maximálne na rýchlosť 298 km/h.

Pod kapotou nenájdeme veľký motor V8, ale menší preplňovaný V6.

Z maximálky vás budú spomaľovať brzdy Brembo, vpredu šesť a vzadu štvorpiestikové. Oproti bežným modelom bolo prepracované odpruženie, ktoré je teraz vybavené technológiou Magnetic Ride Control 3.generácie. Šasi tiež prešlo úpravami a teraz je o 25% pevnejšie než sériové.

Ako býva zvykom, zmenami prešiel aj dizajn vozidla. ATS-V má vpredu väčšie nasávacie otvory, ktoré pomáhajú chladiť dve turbá. Ostrý Caddy dostal 18“ disky kolies, ktoré sa skrývajú vo väčších blatníkoch. Široké disky sú obuté do pneumatík Michelin Pilot Super Sport. V interiéri sa môžete posadiť do sedačiek Recaro, ktoré sú za príplatok.

Rozloženie hmotnosti je v pomere 51:49, v prospech prednej nápravy. 

V Cadillacu nájdeme aj spojkový pedál.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Rozloženie hmotnosti je v pomere 51:49, v prospech prednej nápravy. Presnú hmotnosť ešte nepoznáme, ale údajne sa má pohybovať okolo 1680 kg. Pre toho komu sa to zdá príliš veľa, má Cadillac riešenie s názvom „Track package“. S týmto balíkom dostanete Performance Data Recorder, ľahšiu batériu ale prídete o koberčeky, či sadu na opravu pneumatík. Druhá úprava má názov „Carbon Fiber pack“.  Tento balíček vám zmení hlavne vizáž auta. Dostanete iné nárazníky, väčšie krídlo a nasávací otvor na kapote.

Cadillac ATS-V príde do predaja už túto jar.

Zdroj: tlačová správa, autoblog.com