Nové Camaro teda môže dostať motor 2,0 Turbo. Túto pohonnú jednotku poznáme (alebo skôr nepoznáme) z Cadillacu ATS. V tomto sedane dosahuje výkon 203 kW (276 k) a maximálny krútiaci moment 353 Nm. Výrobca v prípade Camara možno prihodí pár kW navyše.
Nebude to prvý raz, kedy Chevrolet dá do Camara štvorvalec. Takýto experiment už automobilke nevyšiel s treťou generáciou, ktorá mala v prvej polovici 80. rokov pod kapotou 2,5 litrový štvorvalec.
Keďže Camaro má byť vďaka novej platforme ľahšie, menší preplňovaný motor nemusí uškodiť jeho jazdným výkonom. Utrpieť môže jeho imidž v očiach fanúšikov. To však samotné musle car na ceste nespomalí. Možno to mierne ovplyvní predaj. Špekulovať o tom je ešte predčasné.
Zatiaľ je ešte predčasné hádzať nové Camaro do odpadkového koša len kvôli myšlienke, že základná verzia môže mať preplňovaný štvorvalec. Ak to neuškodí jazdnej dynamike a z reproduktorov nemôjde rev osemvalca, tak je všetko v poriadku.
Camaro je legenda. Možno druhý pokus so štvorvalcom bude úspešný.
Šieste Camaro nebude len ekologický preplnený suchár. Chevrolet plánuje pod jeho kapotu vpraviť aj šesťvalec s výkonom okolo 220 kW (300 k) a model SS dostane aj osemvalec. Ten bude mať výkon okolo 294 kW (400 k).
S downsizingom sa jednoducho musíme zmieriť. Pokiaľ ešte zvuk z reproduktorov nie je štandard, nič zlé nám nehrozí. Vyzerá to tak, že Chevrolet Camaro nebude jediné muscle car, ktoré ide smerom znižovania objemu. Ford plánuje údajne urobiť to isté s Mustangom.
Zdroj: auto.cz
Prečítajte si aj: 1969 Camaro s dvetisíc koňmi pod kapotou!