Na legendu amerických muscle cars sa čakalo už nejaký ten piatok, počkať sme si ale museli až na začiatok Detroitského autosalónu. Ten síce otvára svoje brány až zajtra, Chevrolet ale vie čo robí a ako sa stať hviezdou autoshow. Nová Corvette je, ako automobilka tvrdí, perfektnou kombináciou a harmóniou technológií, dizajnu a výkonu. Asi by to ani nemalo byť inak, veď sa jedná v poradí už o siedmu generáciu auta, ktoré sa narodilo v roku 1953. Športové gény si odovzdáva z generácie na generáciu, a aktuálna siedma si z predošlej preberá rovnaký objem motora.
Kompaktná veľkosť, plno svalov a ostrejší dizajn - Corvette C7
"Small block" V8 je úplne novo vyvinutý, a objem motora ostal rovnaký tak ako v šiestej generácii Corvette. 6,2-litra produkuje typický americký výkon, teda žiadne 100k/liter, ale iba 335 kW (450 koní) a 609 Nm krútiaceho momentu. Treba niekomu viac? Priestoru pre tuning je tu dosť. Klebety však hovoria, že nová Corvette má byť ľahké auto. Automobilka zatiaľ nezverejnila oficiálne informácie o hmotnosti, je však dobrý predpoklad, že pomer hmotnosť-výkon bude lepší než u Porsche 911 alebo Audi R8! Sedem stupňová manuálna prevodovka dostane auto na stovku za menej než štyri sekundy a v zákrutách vám vytiahne sopeľ z nosa pri preťažení 1 G.
Konštrukcia karosérie a podvozku je iná ako u predošlej generácie. Veľkosť kolies je síce rovnaká - 18 palcové vpredu a 19-ky vzadu, pneumatiky Michelin Pilot Super Sport sú ale užšie o palec vpredu a vzadu o dva. Hmotnosť neodpruženej hmoty je teda nižšia = lepšie jazdné vlastnosti. Nová Vette sa vie otočiť s polomerom menším o šesťdesiat centimetrov.
Je škoda, že Chevrolet nepredstavil C7 17. januára. V 1953-ťom totiž v rovnaký deň uviedli prvú generáciu
Šasi je postavené z hliníka, preto je C7 ľahšia oproti Z06 o 45 kilogramov a pevnejšia o 57%. Kolísky, v ktorých sú uchytené nápravy, sú taktiež z hliníku a tým sa zredukovala hmotnosť o 25% u prednej časti a zadná je ľahšia o 20%. Rozloženie zaťaženia náprav je u C7 ideálne, presne 50/50. Hmotnosť je dôležitá najmä pre splnenie rôznych emisných nariadení a zníženie spotreby. Vette má vylepšený manažment motora, ktorý ale kompenzuje úbytky hmotnosti na konštrukcii. Small block LT1 pojali naozaj moderne (už aj Amíci sa dávno snažia) a ten je teraz vybavený priamym vstrekovaním, variabilným časovaním ventilov alebo deaktiváciou valcov. Spotreba teda nie je až tak mimo peňaženky, ako by niekto možno čakal. Šiesta generácia mala papierovú spotrebu 26 MPG, čo je v Európe asi desať litrov/100 km. Siedma samozrejme drží trend.
Podvozok má zopár možností nastavenia. Predsa len, Američania nemôžu v tejto oblasti spať, za hlavných konkurentov predsa považujú M3, 911 alebo R8. Jazdných režimov má až dvanásť, ako keby "dážď, ekologický, šport a okruh" nestačili. To všetko je možné meniť na osem palcovom 720p displeji. V interiéri okrem techniky hrajú prvú ligu i materiály ako koža, karbónové obloženie či hliníkové lišty. Zákazník si môže vybrať spomedzi dvoch typov odľahčených sedadiel s horčíkovou konštrukciou. Presvedčí teda toto auto zákazníkov? Snáď áno, koncern GM to totiž potrebuje.