Corvette na steroidoch Z06 presne vystihuje. Má až 625 koní, prevodovka, ktorá radí rýchlejšie ako PDK od Porsche a šasi z pretekárskeho špeciálu. Táto kombinácia potrápi nejeden Európsky superšport zvučného mena a urodzenej histórie.
Ale poďme pekne po poriadku, Corvette ako správna amerika musí mať veľký motor. V prípade Z06 motorári vychádzali z motora LT1 zo Stingray, ktorý posunuli na novú úroveň. Keďže zmien je naozaj dosť, motor nazvali samostatným kódom LT4. Hlavný inžinier Chevy Small Block, Jordan Lee povedal, že z 6,2 litrového LT4 dostanú 625 koní a 860 Nm. Použili kopec zaujímavých vecí, napríklad titánové sacie ventily, mazanie so suchou kľukovou skriňou, variabilné časovanie ventilov, priame vstrekovanie, či deaktiváciu valcov. Veľmi zaujímavo vyriešili prepĺňanie motora. Použili kompaktný kompresor Eaton R1740 TVS s integrovaným medzichladičom, ktorý pracuje ako tepelný výmenník vzduch-voda. Celý systém uložili medzi hlavy valcov, do priestoru v tvare V. Motorári tak dosiahli, že LT4 je len o 25 mm vyšší ako LT1! Medzichladič navyše chladia aj pomocou väčších odvetrávacích otvorov v karbónovej kapote.
Motor LT4 bude mať najmenej 625 koní
Zákazník si môže zvoliť akú prevodovku chce, manuál alebo automat. Ak sa rozhodne pre manuál, dostane 7° prevodovku s automatickým medziplynom. V prípade automatu sa môže tešiť na 8° s radením pádlami pod volantom. Bill Goodrich z oddelenia prevodoviek hovorí: „8-stupňová prevodovka je navrhnutá tak, aby s ňou auto malo nízku spotrebu, no bez obmedzenia výkonu.“ Prevodovku si dokonca vyvinuli sami a keď ju porovnali s Porsche PDK zistili, že pri plnom plyne radí vyššie prevodové stupne rýchlejšie. A to je čo napísať!
Chevrolet Corvette Z06 je skutočne agresívny
Inžinieri v Chevrolete pre Z06 navrhli hliníkové šasi, ktoré je v porovnaní s predchodcom o 45 kg ľahšie. Vymysleli si odnímateľnú strechu, no skelet vytvorili aj tak o 20% tuhšie. Ak dajú strešný panel na miesto, oproti predchodcovi je karoséria až o 60% tuhšia. To najlepšie ešte len príde. Vyrábajú to v rovnakej továrni a na rovnakej linke ako pretekársky špeciálu C7.R. Navrhli ho tak, že pre použitie v profi motoršporte potrebovali len minimálne úpravy! Kvôli širokým kolesám (10 x 19“ vpredu a 12 x 20“ vzadu) rozšírili blatníky o 50 mm vpredu a 75 mm vzadu.
Zadný spojler s nastaviteľnou strednou časťou Gurneyho klapky
Hlavný aerodymanik, John Bednarchik, zhodnotil: „Z06 produkuje viac prítlaku ako hociktoré iné produkčné auto v histórii GM.“ Chevrolet ponúkne Z06 aj 3 aero balíčky. V prvom dostanete Z51 Stingray zadný spojler, predný splitter a chrániče oblúkov predných kolies. Do druhého balíčka zahrnuli agresívnejší karbónový splitter a väčší zadný karbónový spojler s pevnou Gurneyho klapkou. V treťom aero balíčku nájdete ešte agresívnejší splitter s krídelkami, priehľadnú strednú časť Gurneyho klapky, pre viac prítlaku. Strednú časť klapky môžete nastaviť v rozsahu 7 mm. Ak už máte tretí aero balíček, tak si môžete prikúpiť tzv. Z07 balík, v ktorom dostanete väčšie a ľahšie karbón-keramické brzdy a Michelin Pilot Sport Cup semisliky. Novú Corvette Z06 začnú vyrábať koncom roka 2014 a zákazníci ju dostanú začiatkom roka 2015.
Corvette C7 Z06 bola na testovacej trati GM rýchlejšia ako ZR1
Šasi Corvette Z06 je také dobré, že ho s minimálnymi úpravami mohli použiť v pretekárskom špeciály C7.R, ktoré dokonca je o 40% tuhšie ako v okruhovom C6.R!
V texte vyššie som spomenul Corvette C7.R, ktorou Chevrolet nahratí aktuálnu C6.R. Kým C6.R postavili z obyčajnej C6, C7.R vyvíjali popri novej Z06. Preto mohli použiť prakticky rovnaké šasi, vďaka ktorému je karoséria C7.R o 40% tuhšia ako C6.R. Predstavitelia Chevroletu hovoria, že spoločným vývojom pomohli obidvom autám. Rovnako ako v prípade Z06 aj pri okruhovej verzii použili priame vstrekovanie. Tým dosiahli nižšiu spotrebu a väčší krútiaci moment pri nízkych otáčkach.
Okruhový špeciál Chevrolet Corvette C7.R
Do C7.R namontovali 5,5 litrový atmosférický V8 s výkonom tesne pod 500 koní. Kvôli pravidlám museli použiť v saní reštriktor. Výkon na zadné kolesá prenesie 6-stupňová prevodovka Xtrac so samosvorným diferenciálom. Pretekársky špeciál C7.R s hmotnosťou 1245 kg už stihli otestovať. Dan Binks z Corvette Racing na otázku, či je auto rýchlejšie ako C6.R odpovedal: „Sme dobrý.“ Auto prvý krát nasadia na 24-hodinovku v Daytone koncom januára. Počítajú aj s účasťou na Le Mans a nastúpia v novom seriály TUDOR United SportsCar Championship, ktorý vznikol spojením American Le Mans Series (ALMS) a GrandAm Rolex Sports Car Series.
Zdroj: motortrend.com, autocar.co.uk