Ako chce čínska značka zaujať? Zameraním na digitálne technológie a predovšetkým na softvér.
Typ 03 má na sedan pomerne zvláštny vzhľad
Objavili sa prvé zábery na kompaktný sedan 03. Dizajnéri značne vychádzali z crossovera 01. Aj predná časť je na sedan postavená pomerne vysoko. Maska je doslova masívna. Naopak, čelné sklo pôsobí kompaktným dojmom. Svetlá výška však nijako nevyčnieva oproti konkurenčným sedanom. Je veľmi pravdepodobné, že obe autá budú stáť na platforme Compact Modular Architecture (CMA). Tú navrhli inžinieri Volva, takže môžeme očakávať mimoriadne dobrú bezpečnosť, či už z pasívnej alebo aktívnej stránky.
Pod kapotou nájdeme rovnaké pohonné jednotky ako v prípade typu 01. Základom bude prepĺňaný trojvalec s objemom 1,5 litra, ktorému bude pomáhať elektromotor. Ďalšou pohonnou jednotkou bude konvenčný turbo benzínový motor s objemom 2,0 litra. Neskôr príde aj plug-in hybrid a plne elektrický model. Pre európskych zákazníkov sa objaví pravdepodobne aj 2,0 litrový vznetový motor od Volva.
Ako chce čínska značka zaujať? Zameraním na digitálne technológie a predovšetkým na softvér. Vývojári najskôr vytvorili softvérovú platformu (v spolupráci s Alibaba a Microsoft) a až potom okolo nej postavili auto. Presný opak toho, čo robia ostatní výrobcovia. Nezávislí softvéroví vývojári budú môcť vytvoriť vlastné aplikácie pre autá Lynk&Co. Nič podobné zatiaľ v autobrandži neexistuje.
Značka spustí predaje na čínskom trhu v priebehu tohto roka. Do Európy a Severnej Ameriky chce expandovať o rok neskôr. Jej cieľom je vyrábať do piatich rokov až 500 000 automobilov ročne. Cenou chce podliezť mainstreamových výrobcov, akými sú Volkswagen alebo Ford. Číňania chcú auta predávať výhradne online. Kamenným predajniam sa chcú kvôli nákladom vyhýbať. A čo servis? Klienti budú môcť využívať servisnú sieť Volva.
Zdroj: carscoops