Citroën DS s hydraulickým podvozkom bol v rokoch 1955 až 1975 bestseller, predali takmer 1,5 milióna áut. Jeden dokonca zachránil život francúzskemu prezidentovi. V roku sa stal Charles de Gaulle cieľom atentátu. Jean-Marie Bastien-Thiry prestrelil Citroënu DS pneumatiky a chcel zabiť prezidenta zblízka. Vďaka hydraulickému podvozku dokázalo auto ujsť a zachrániť život Charlesovi de Gaullovi.

Citroën dal automobilovému svetu jednu z najzaujímavejších technológií, hydraulický podvozok. Systém, ktorý robil autá veľmi komfortnými už viac neuvidíme, je príliš drahý!

Hľadajte za tým peniaze

Hoci patrí hydraulické pruženie medzi najväčšie prínosy automobilovému svetu, Citroën s ním už ďalej neráta, padne za obeť znižovaniu nákladov. Automobilka používa systém len v Citroëne C5, ktorý nemá oslnivé predaje. Minulý rok predali len asi 10 000 kusov po celom svete a to je málo. Akonáhle ukončia výrobu C5, tak s ním skončí zároveň aj hydraulický podvozok.

Citroen C5

Hydraulický podvozok má len Citroën C5, po skončení výroby však tento systém v ďalších autách už neuvidíme

Systém, ktorý bol dielom Citroënu nahradia dielmi od subdodávateľov. Vlajkovú loď DS5 osadili tlmičmi PLV (Preloaded Linear  Valve) od ZF. Podvozok má zaručiť rovnaký komfort ako v prípade hydraulického, zároveň zlepší jazdné vlastnosti, ale hlavne je oveľa lacnejší. Zdroj z automobilky hovorí: „Stále chceme byť najlepší v rámci komfortu, no v budúcnosti to dosiahneme pomocou iných technológií než hydropneumatiky.“

Momentálne nevieme, či výrobu pneumatických gulí vo fabrike v Caen ukončia. Montujú tam aj podvozkové diely pre Rolls-Royce. Ak by sa rozhodnutie netýkalo iba áut Citroënu, museli by si Briti hľadať nového dodávateľa.

Zdroj: autoforum.cz