LT4 graf

Motor LT4 v Chevrolet Corvette Z06 produkuje 650 koní a 881 Nm

Motor LT4 v novej Corvette Z06 produkuje 650 koní a 881 Nm. Týmito hodnotami patrí Z06 medzi najvýkonnejšie produkčné autá Ameriky.

Inžinieri vyrobili 6,2 litrový kompresorom prepĺňaný V8 motor skutočne bravúrne. Už z pohľadu na graf výkonu je jasné, že výkon nikde neklesá, ale stále rastie a zastaví sa až na hodnote 650 koní pri 6400 otáčkach. Plochú krivku krútiaceho momentu tiež navrhli vynikajúco s maximálnou hodnotou 881 Nm pri 3600 otáčkach. LT4 z nej výrazne ťaží, keď 90% maximálnej hodnoty, teda 801 Nm, ponúka od 2500 do 5400 otáčok.

Chevrolet Corvette Z06

Chevrolet Corvette patrí medzi najvýkonnejšie produkčné autá Ameriky

„Small Block LT4 nastavuje nový štandard pre výkon a krútiaci moment v GM,“ povedal Steve Kiefer, viceprezident GM Powertrain Engineering. „Motor posúva Corvette Z06 na rovnakú úroveň ako najvýkonnejšie supercary ponúkané v Amerike, ale zároveň poskytuje výkon dokonalým spôsobom, vďaka ktorému je auto vhodné na každodenné používanie.“

Chevrolet Corvette Z06

Corvette Z06 nepatrí len medzi najvýkonnejšie autá, ale aj medzi najkrajšie

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 9 obrázkov
LT4 v ponúkne viac výkonu a krútiaceho momentu ako motory LS7 a LS9 v minulej generácii Corvette Z06 a ZR1.

Ak porovnáme LT4 s predchádzajúcimi generáciami, zistíme, že produkuje o 40% viac krútiaceho momentu (244 Nm) ako 7,0 litrový LS7 z minulej Z06 a o 7,5% viac ako LS9 v ZR1. Pri 3200 otáčkach predbehne LT4 starší LS7 o 252 Nm. Aj s výkonom je na tom lepšie. LT4 s 650 koňmi poráža 505 koňový LS7 o 29% a LS9 zo ZR1 o 12 koní.

Chevrolet Corvette Z06

K vysokému výkonu treba aj silné brzdy

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 9 obrázkov

Pri návrhu motora LT4 vychádzali inžinieri z rovnakého small blocku 5. generácie, aký použili pri atmosférickom 6,2 litrovom LT1. Oproti LT1, ktorý montujú do Corvette Stingray, vymenili niektoré súčiastky motora za nové, navrhnuté na vyšší výkon. Za zmienku stoja hliníkové hlavy valcov Rotocast A356T6, ktoré sú silnejšie a lepšie znášajú vysoké teploty ako konvenčné hlavy valcov. Potom ľahké titánové ventily sania, kované oceľové ojnice a kované hliníkové piesty, ktoré navrhli na použitie s kompresným pomerom 10:1.

Chevrolet Corvette Z06

Pod touto kapotou sa skrýva 650 koňový motor LT4

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

S novým 1,7 litrovým kompresorom dokážu točiť až 20 000 otáčok, o 5000 viac ako pri kompresore v ZR1. Dosiahli to rotormi s menším priemerom, ktorými môžu zvyšovať tlak skôr a efektívnejšie. Pritom vytvárajú menšie turbulencie, menej sa zahrievajú a urýchľujú prúd vzduchu do motora.

Chevrolet Corvette Z06

Ani interiér Corvette Z06 nie je na zahodenie

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Nový motor LT4 budú montovať v továrňach  Bowling Green a Tonawanda. Štandardne LT4 vybavia  7-stupňovou manuálnou prevodovkou alebo novou 8-stupňovou automatickou prevodovkou s možnosťou radenia pádlami pod volantom.