Vývoj zamerajú na použitie selektívnej katalytickej redukcie, čiže vstrekovania Adblue v malých typoch s pohonom predných kolies.
Hlavným cieľom vývojárov bude, samozrejme, splnenie prísnejších emisných limitov. Nie všetky prostriedky však zhltne vývoj. Ako prezradil Bernhard Heil, viceprezident pre pohonné jednotky v Daimler AG: "Peniaze minieme na vývoj motorov a produkčné kapacity." Časť prostriedkov pritom už automobilka spotrebovala. Vývoj zamerajú na použitie selektívnej katalytickej redukcie, čiže adblue, čo je vlastne vstrekovanie roztoku na báze močoviny do výfukového potrubia. Tento systém pomáha redukovať množstvo NOx vo výfukových plynoch. Automobilka ho už síce používa, no chce ho implantovať aj do menších typov s pohonom predných kolies a nahradiť v nich katalyzátor, ktorý oxidy dusíka zachytáva, skladuje a premieňa na dusík N2 (NOx Storage Converter - NSC).
Zdroj: auto123