Oproti Defenderu je síce Land Cruiser 70 mladíkom, dnes má len „32“ rokov, ale ani Toyota nevie ďalej plniť emisné a bezpečnostné normy.
Séria 70 bola v teréne nekompromisná, na nové normy je však prikrátka
Môžu za to emisie
Oproti Defenderu je síce Land Cruiser 70 mladíkom, dnes má len „32“ rokov, ale ani Toyota nevie ďalej plniť emisné a bezpečnostné normy. V Európskej únii ju preto oficiálne nekúpite. Séria 70 má najväčší úspech v Austrálii a práve šéf miestnej divízie plánovania, Greg Gardner, prezradil, že nie sú žiadne plány ohľadom priameho nástupcu a do piatich rokov auto zmizne z výrobného programu. Modernizácia legendárneho off-roadu by bola pre Toyotu nerentabilná. Výrobca navyše ponúka modernejšie verzie, ktoré nie sú síce tak nekompromisné v teréne, no dokážu plniť emisné a bezpečnostné normy. No pôvodná verzia vynikala jednoduchosťou a výbornou spoľahlivosťou aj v extrémnych podmienkach. Zaujímavosťou je aj to, že na austrálskom trhu narástli predaje série 70 za poslednú dobu o 40 %. O trvácne pracovné stroje je tak stále záujem.
Mercedes triedy G by mal byť vo výrobe minimálne do roku 2027. Fanúšikom Toyoty bude musieť stačiť civilnejší Land Cruiser Prado.
Zdroj: motoring