Móde oplastovaných áut sa nie je prečo čudovať. Predaj SUV Ford vzrástol v októbri voči predchádzajúcemu obdobiu o 19 %. Viac ako jeden z piatich predaných Fordov v Európe je z kategórie SUV (aj keď sem asi zaraďujú aj rôzne oplastované verzie Active).

Voči štandardnému Focusu je novinka vpredu vyššia o 30 mm a vzadu o 34 mm. Plasty okolo karosérie nájdete nad lemami kolies, okolo prahov a na prednom a zadnom nárazníku. V sérii bude auto stáť na 17-palcových diskoch, za príplatok budú dostupné aj 18-palcové. Okrem bežných jazdných režimov Normal, Sport a Eco ponúka Focus Active nové režimy pre klzký povrch (iné naladenie elektronickej stabilizácie) a pre pohyb v blate alebo piesku (umožňuje prekĺznutie kolesa).

Svetlá výška je voči bežnému Focusu vpredu o 30 mm viac a vzadu o 34 mm viac.

Zákazníci tiež môžu zvoliť odlišnú farbu strechy od zvyšku karosérie. V interiéri nájdeme niekoľko špecifických detailov, ako napríklad modré prešívanie na sedadlách alebo rohožiach. No v princípe ide len o mierne inak vyzerajúci nový Focus. Neprenikla k nám ani informácia, že by mali tieto verzie vyššiu svetlú výšku. Vnútri bude k dispozícii systém Sync 3, ktorý ponúka Apple CarPlay a Android Auto. Množstvo asistenčných systémov doplnia napríklad adaptívne LED svetlá alebo head-up displej.

Ponuka motorov tiež bude kopírovať tie v normálnom Focuse. Základ bude 1,0-litrový trojvalec EcoBoost s 92 kW (125 k), ďalej opäť trojvalec 1,5 EcoBoost s 110 kW (150 k). Vznetové verzie budú tiež dve. Slabší štvorvalec 1,5 EcoBlue s 88 kW (120 k) a silnejší dvojliter s 110 kW (150 k). Všetky motory sú sériovo kombinované so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou. Novinka k nám príde už onedlho, predaj začína zatiaľ v Nemecku.

Zdroj foto: Ford

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 9 obrázkov