Dizajn si nepomýlite - je to prosto Audi

Dizajn si nepomýlite - je to prosto Audi

Audi sa snaží uviesť do života a zároveň preskúmať reakciu verejnosti konkurenta pre BMW X3 či súrodenecký Porsche Macan, rovnako ako najkrajšie auto 2012 Land Rover Evoque. Laťka je teda nastavená pomerne vysoko, a dizajnéri Audi majú čo robiť. Držia sa osvedčeného štýlu a pracujú s tým, čo poznáme už z iných typov. Teda klasický tvar a vzhľad Audi, športové línie a dynamické tvary. V duchu hesla Vorsprung durch technik predsa neuvedú na trh auto, ktoré bude pokryvkávať za konkurenciou, ale chcú sa postaviť rovno na čelo kategórie. Čože to teda chystajú?

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 12 obrázkov

Audi RS Q3 poháňa 2,5-liter s turbom a tak z radového päťvalca, ktorý poznáme z modelov TT RS alebo RS3 pôjde na obidve nápravy pekných 265 kW (360 koníkov). V ponuke bude okrem benzínu i dízlová alternatíva. S nie celkom priaznivou aerodynamikou SUV dosiahne RS Q3 maximálku až 265 km/h a na stovku sa rozbehne za 5,2 sekundy. To nie je na 1,6 tonové auto vôbec zlé. Ako to už je dnes zvykom, nezabudli ani na zefektívnenie emisií CO2 a znižovanie spotreby. O hodnotách zatiaľ nepadlo ani slovo, ale myslím že u Audi sa na to môžeme spoľahnúť.

V ponuke bude ako vznetový tak i zážihový agregát

V ponuke bude ako vznetový, tak i zážihový agregát

Predná maska s obrovskou mrežou je lemovaná hliníkovou lištou. Logo značky sa dobre vyníma na mriežke so štruktúrou včelích plástov. Celé to vyzerá čisto a elegantne. Podobne ako allroad má i tento plastové lemovanie kolies a vzadu, ako odkaz na rodinu RS, je difúzor s dvojicou koncoviek výfuku. Voz je v modrom laku Ordos Blue, s prvkami rovnakého odtieňa i vnútri auta. Pre premiéru na čínskom autosalóne si Audi prichystalo prekvapenie, namiesto číslic na otáčkomeri sú použité čínske znaky. Pre európsky trh ale poprosíme nám zrozumiteľné znaky... :)

Otáčkomer v takejto podobe európanom asi veľa nepovie...

Otáčkomer v takejto podobe európanom asi veľa nepovie...

O prenos sily na všetky kolesá sa postará sedemstupňová dvojspojková prevodovka S tronic. Koncept jazdí na 20" kolesách, na ktorých sú obuté pneumatiky s rozmermi 255/30 R20. Oproti bežnej Q3 je znížený až o 25 mm, čo vyzerá nepochybne dobre, ale praktickosti to SUV veľmi nepridá. Nám sa však páči, a očakávame, že Audi RS Q3 pôjde do výroby.