Land Rover Defender na Camel Trophy
Súčasný Land Rover Defender sa vyrába bez prestávky od roku 1947, je teda najvyšší čas aby dostal nástupcu. Je samozrejme naivné myslieť si, že ide stále o to isté auto. Defender stále prechádzal modernizáciou, avšak dizajn ostal stále verný svojej starej predlohe. Budúci rok však čaká Defender konečné zúčtovanie a my môžeme netrpezlivo očakávať nástupcu. Kým sa však predstaví nástupca, Land Rover chystá poriadnu rozlúčku pre súčasnú generáciu s pôvodným dizajnom. Tú bude mať na starosti divízia Special Operation, ktorá sa stará o špeciálne verzie z dielni Land Rovera a Jaguáru. Prvý výtvor z ich dielne Range Rover Sport SVR pokoril Nordschleife za čas 8:14. Okrem výkonných verzií bežných modelov na štýl divízie M od BMW alebo AMG od Mercedesu, má Special Operation na starosti aj luxusné úpravy a špeciálne limitované edície.
Defender na rally Dakar
V prípade Defendera však nečakajme žiadnu splašenú beštiu s brutálnym výkonom, či luxus na štýl Rolls Royce. Šéf Special Operation John Edward vyhlásil, že rozlúčková edícia Defendera vzdá poctu off-roadovým úspechom na Rally Paríž-Dakar a Camel Trophy. Môžeme teda očakávať drsný dizajn inšpirovaný týmito pretekmi a ešte lepšie vlastnosti v teréne. Slávnu rally Paríž-Dakar vyhral Land Rover dva krát a na známej Camel Trophy pôsobil Defender dlhé roky ako doprovodné vozidlo.
Zdroj: carscoops.com