Takzvaný New Wheel Concept, ako ho v Continentale nazvali, môže byť naozaj revolúciou, ak sa osvedčí v elektromobiloch. Koleso by bolo zložené z 3 častí, v rámci ktorých by bol použitý aj brzdový systém.
Budeme v budúcnosti meniť len obruč s pneumatikou a stred kolesa zostane na aute navždy?
Ako to v skutočnosti vyzerá? Pneumatika je „obutá“ na úzky pás, ktorý v tomto koncepte tvorí takzvaný disk kolesa. Ten sa pomocou 5 skrutiek spája s takzvanou hviezdicou, ktorá je napevno spojená s veľkým brzdovým kotúčom.
Disk sa skladá z 3 častí, na kotúč pôsobí brzdový strmeň pripevnený zvnútra.
Tento kotúč je však z hliníku, čím Continental vyzdvihuje výhodu systému, ktorý by mal pomôcť zachovať brzdové kotúče stále bez hrdze. Brzdový strmeň je pevne spojený s držiakom kolesa, ktorý je zase spojený s nápravou.
Continental tiež upozorňuje na nižšiu hmotnosť voči konvenčným kolesám, presný rozdiel však neuviedol. Neodpružené hmotnosti tak pomôžu k lepším jazdným vlastnostiam vozidla. Výhodou má byť aj doživotný brzdový kotúč, raz za čas budete len meniť brzdové platničky. Práve pri elektromobiloch, kde často funguje rekuperácia, sú brzdové kotúče často hrdzavé a výmena je nutná len pre ich vysoký stav zhrdzavenia. Brzdový kotúč umiestnený bližšie ku okraju kolesa má tiež výhodu vo veľkom polomere trenia. Toto umiestnenie dosiahli upevnením strmeňa z vnútornej časti kotúča.
Dizajn novinky pritom nie je veľmi futuristický.
Výhodou je tiež dizajn kolesa, ktorý tak aj po nahodení zimnej sady zostáva rovnaký. Ak sa vám teda tento dizajn páči, nebudete sa musieť cez zimu pozerať na menšie a škaredšie kolesá. Otázkou len zostáva výdrž pri jazde na cestách pokrytých soľou. Ako sa vám páči tento koncept? Nájde si podľa vás uplatnenie na elektromobiloch, alebo je to len výkrik do tmy?