Legenda Golf GTI budúci rok oslávi 40-tku. VW pri tejto príležitosti pripraví najvýkonnejší Golf GTI všetkých čias, Golf GTI Clubsport. Jeho predprodukčnú verziu priniesli už na tohtoročný zraz pri jazere Wörthersee.

Golf GTI Clubsport dostane 265 koní a funkciu boost, ktorá na krátky čas pridá ďalších 26 koní.

Najvýkonnejší Golf GTI

Golf GTI Clubsport bude najvýkonnejším sériovým GTI v histórii. Ponúkne 195 kW (265 k), čo je o 35 koní viac ako dosahuje motor Golfu GTI Performance. Vodič bude môcť navyše využiť dočasné zvýšenie výkonu o 10% pomocou funkcie Boost. Okrem toho dostane Clubsport nový predný nárazník, prahy, difúzor v zadnom nárazníku a výraznejší spoiler na odtrhovej hrane tretích dverí. Automobilka sľubuje aj stabilnejšie jazdné vlastnosti, no zmeny na podvozku bližšie nešpecifikovala. Na viac podrobností si budeme musieť počkať až kým sa priblíži termín spustenia výroby. Auto predstavené vo Wörthersee je totiž predprodukčný prototyp. Výrobu tohto modelu by mala automobilka spustiť začiatkom budúceho roka.

Automobilka pre Clubsport pripravila okrem vyššieho výkonu aj nový body kit.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 5 obrázkov

Druhý Golf, ktorý automobilka priniesla na GTI zraz k jazeru Wörthersee je zo série študentských projektov, do ktorých sa pravidelne okrem VW zapája aj Škoda. Minulý rok jej učni napríklad pripravili celkom zaujímavý koncept CitiJet. Tohtoročný Golf s podtitulom "jazero volá" pripravil tím mladých ľudí vo veku od 17 do 25 rokov. Štyri dievčatá a deviati chalani dostali k dispozícii úplne prázdny Golf GTI Performance a ich úlohou bolo navrhnúť a zostaviť auto, ktoré by bolo hodné prezentácie na zraze. Výsledkom je žltosivý Golf s modifikovaným interiérom a poriadnou audio sústavou. Aj tu však bola automobilka skúpa na bližší popis úprav. Až kým ho neukázala priamo na zraze.

Žltosivý Golf GTI Performance je dielom tímu učňov vo VW.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Tím totiž dostal okrem auta k dispozícii aj kompletnú paletu dielov, ktoré automobilka pre GTI ponúka. Čo teda nakoniec stvorili? Výsledný showcar dostal meno Golf GTI Dark Shine. Pod kapotu samozrejme putoval prepĺňaný štvorvalec 2,0 TSI. Mladíci ho však vyladili na 290 kW (395 k) a 487 Nm. Motor okrem iného dostal ručne vyrobené nerezové výfukové potrubie, nový intercooler, karbónový airbox a hlavne preprogramovanú riadiacu jednotku motora aj prevodovky. Ako iste tušíte, prenos krútiaceho momentu na kolesá zabezpečuje 6-stupňová, dvojspojková prevodovka DGS.

Už pred predstavením sme spomínali dvojfarebné lakovanie. Kombinácia farieb, ktorú si mladíci zvolili je metalická Daytona Grey v prednej časti a R-yellow s perleťovým efektom v zadnej časti. Rovnakú farebnú kombináciu sa samozrejme zopakovali aj v interiéri. A to nielen na obkladoch dverí či budíkoch, ale aj na škrupinových sedadlách Recaro a alkantarou potiahnutom volante. Pri takýchto projektoch je však, okrem vzhľadu a výkonu, jednou z najdôležitejších vecí audio sústava. Aj na tej si dal tím učňov záležať. Výsledkom je aparatúra s výkonom 3 500 Wattov, ôsmimi reproduktormi v kabíne, troma subwoofermi v kufri a zosilovačom pod podlahu batožinového priestoru. Keďže s takouto audio výbavou môže byť niekedy v aute na nevydržanie, dá sa ovládať aj pomocou tabletu zvonka.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 12 obrázkov

Zdroj: tlačová správa