Obyčajný defekt na tomto úseku spôsobí veľké problémy.
NDS chce konečne dobudovať odstavné, odbočovacie a pripájacie pruhy. Rekonštrukcia úseku má prebehnúť v troch etapách. Verejné obstarávanie na výber dodávateľa prvého úseku (Senec- Blatné) by mohli rozbehnúť ešte v októbri tohto roku. Tender na zvyšné úseky (Bratislava- Senec a Blatné Trnava) má plán na november 2015.
Kedy práce začnú, ako dlho budú trvať a koľko bude dostavba stáť? Na tieto otázky dnes nevie odpovedať nikto. Isté však je len to, že rekonštrukčné práce poriadne obmedzia premávku. Hovorca NDS Marcel Jánošík uviedol, že prejazdné budú vždy aspoň dva pruhy v každom smere. Rýchlosť však bude pravdepodobne obmedzená na 60 a 80 km/h.
Diaľnicu križuje 16 mostov. Rekonštrukcia sa dotkne 9 z nich. 3 v najhoršom stave dokonca postavia nanovo. Pod ostatnými bude odstavný pruh užší.
Plné fungovanie 6 prúdovej diaľnice medzi Bratislavou a Trnavou je ešte stále v nedohľadne. Prvý tender prebehne koncom tohto roka.
Hustota dopravy a neexistencia odstavného pruhu môžu za pomerne časté nehody.
Popri diaľnici budeme možno budovať aj zberné cesty, ktoré by mali odvádzať dopravu z menších miest. Ich existencia zníži potrebu veľkých križovatiek. Ak sa NDS tieto cesty rozhodne postaviť, určite však zdvihnú cenu dostavby. Ministerstvo dopravy chce na celý projekt získať aj peniaze z eurofondov.
Ministerstvo dopravy považuje 6 jazdných pruhov za dostatočný počet a o nových zatiaľ neuvažuje. Hovorca Martin Kóňa uviedol, že o rozšírení diaľnice na 8 pruhov bude priestor na diskusiu počas nasledujúcich desaťročí.
Rozšírenie diaľnice však vôbec nerieši problém Bratislavy, ktorej chýba diaľničný obchvat. Tri pruhy sa nakoniec aj tak zlievajú do dvoch. Rozšíriť diaľnicu v meste by bolo enormne náročné. Ministerstvo dopravy chce konečne začať stavať nultý obchvat hlavného mesta koncom budúceho roka. Na pláne je však úsek od Rakúska po mestskú časť Rača. Jeho spojenie s diaľnicou tak potrvá ešte minimálne niekoľko rokov ak nie desaťročí.
Len pre úplnosť treba dodať, že dočasné tri pruhy na spomínanom úseku máme od roku 2009. Národná diaľničná spoločnosť spoločne s Ministerstvom dopravy pôvodne plánovali, že odstavné pruhy budú hotové do konca roka 2012.
Zdroj: sme.sk
Prečítajte si aj: Diaľnica medzi RK a BB možno nebude. Štát zvažuje alternatívu