Tkanina použitá na povrchu karosérie je približne 4-krát ľahšia ako kancelársky papier.
Koncept Light Cocoon vychádza z bionického dizajnu, čo znamená že je inšpirovaný prírodou. Vývojári Edagu sa touto cestou nevydali prvýkrát. Veď už na tohtoročnom ženevskom autosalóne ukázali concept nazvaný Genesis Cockpit. Tvar aj štruktúra vychádzali z tvaru korytnačieho panciera. Vtedy chcela firma najmä prezentovať možnosti technológie modelovania vrstvením taveného materiálu (fused deposition modelling). Pri tomto procese roboty kladú materiál na presne určené miesto, vrstvu po vrstve. Firma vyrobila kokpit z termoplastu, ako jeden kus. To znamená, že nosná konštrukcia mohla byť maximálne odľahčená a bez zbytočných spojovacích prvkov.
Tohtoročným konceptom Genesis Cockpit, EDAG naznačil potenciál novej technológie.
V prípade konceptu Light Cocoon posunuli vývojári túto technológiu ešte ďalej. Tentoraz sa nechali inšpirovať štruktúrou listu a navrhli ľahkú karosériu bez zbytočného materiálu. V praxi to znamená, že všetku hmotu, ktorá nebola potrebná na prenos napätia odstránili a vzniknutý skelet potiahli odolnou tkaninou. Práve v tomto kroku si na pomoc prizvali špecialistov na outdoorové oblečenie pracujúcich pod značkou Jack Wolfskin. Tí na poťah konštrukcie použili odolnú a extrémne ľahkú tkaninu Texapore Softshell. Iba pre ilustráciu váha tohto materiálu je 19 g/m², čo je približne 4-krát menej ako váha bežného kancelárskeho papiera. Pre zvýraznenie nosnej štruktúry celého konceptu, sú jednotlivé panely karosérie podsvietené, čím výrobca prezentuje inšpiráciu v listoch rastlín.
Koncept Light Cocoon vychádza z bionického dizajnu a je inšpirovaný štruktúrou listov rastlín.
Koncept BMW GINA z roku 2008, tiež využíval tkaninu ako povrchovú vrstvu karosérie.
Tkanina na povrchu karosérie, nie je úplnou novinkou. Hádam každému napadne nezabudnuteľný Velorex, no pred šiestimi rokmi prišlo s podobným konceptom aj BMW v štúdii GINA. EDAG chce práve preto zvýrazniť štruktúru konštrukcie, ktorá je pod ňou.
Zdroj: autoblog, EDAG