Automobilový priemysel sa neustále mení a vyvíja. S ním sa však výrazne menia aj preferencie zákazníkov, ktorým sa musia automobilky prispôsobovať. Dieter Zetsche o tom vie svoje, 13 rokov totiž viedol automobilku Mercedes-Benz a stále patrí medzi najlepších stratégov automobilového priemyslu. Jeho vízie budúcnosti sa často vypĺňali a vždy uvažoval krok pred konkurenciou. Ani dnes pritom nestojí úplne mimo svojho bývalého pôsobenia a podľa dostupných informácií sa zdá, že sa čoskoro opäť vráti do dozornej rady koncernu Daimler AG.
Pre dnešných zákazníkov začína byť dôležitý skôr druh pohonu, nie max. výkonové parametre auta, ktoré v praxi využijú len zriedkavo.
Objem motora stráca pôvodný význam
Otvorene sa rozrozprával o preferenciách súčasných zákazníkov. Priznal, že objem motora dnes hrá pre stále väčšiu skupinu zákazníkov nepodstatnú úlohu. Už dávno totiž priamo nesúvisí s dynamickými parametrami motora. Ako sa navyše ukazuje, ani hodnoty max. výkonov, či počet valcov už pre ľudí nie sú často tak dôležité, akými bývali v minulosti. Práve preto dnes už nie je téma motorov Renault pod kapotami súčasných Mercedesov tak citlivá. Zdieľanie rovnakých motorov viacerými automobilkami je dnes už takmer štandardným procesom a zákazníci to nevnímajú tak negatívne, ako v minulosti. Samozrejme je tu stále skupina „srdciarov“, pre ktorých sú výkonové parametre, či "pôvod" motora nesmierne dôležité, každopádne ich z roka na rok ubúda.
Viac ako samotný motor dnešných zákazníkov zaujíma výbava auta. Najmä tá súvisiaca s konektivitou a prepojením auta s vonkajším svetom.
Elektromobil čaká dlhá cesta
Podľa Zetscheho začína byť pre zákazníkov dôležité skôr to, aký druh pohonu ich auto má. Dopyt po elektromobiloch sa stále zvyšuje, pre automobilky je však do budúcna veľmi dôležité, aby vyrábali autá, po ktorých budú zákazníci túžiť nielen po racionálnej, ale aj emocionálnej stránke. A musí to byť dlhodobo udržateľný proces, takže elektrické autá musia byť do budúcna jednoducho dostupnejšie a atraktívnejšie pre širšie masy. Elektromobilita je teda podľa Zetscheho na správnej ceste, kým sa však naplno presadí, čaká ju ešte poriadny kus cesty. Zároveň však musí pozorne sledovať rýchlo sa meniace preferencie zákazníkov a prispôsobovať sa im rýchlejšie, než kedykoľvek doteraz.