Hardcore verzia Leonu Cupra opráši tradičné označenie Cupra R. Ak zostane pri pohone jednej nápravy, je možné, že sa s ňou automobilka pokúsi znova získať titul najrýchlejšej predokolky na Nürburgringu.
Aj Leon Cupra R zostane autom na každý deň. Pokúsi sa s ním Seat získať korunu kráľa predokoliek?
Seat Leon Cupra R bude tvrdší, no stále každodenne použiteľný
Auto nestratí charakter každodenného vozidla
Španielska značka odhalí Cupru R v priebehu nasledujúcich 8 mesiacov. Je možné, že príde na trh iba v limitovanej edícii. Okrem vyššieho výkonu môžeme očakávať najmä nové, ešte športovejšie naladenie podvozka. Aj napriek tomu však Cupra R nebude super tvrdé auto nepoužiteľné inde ako na okruhu. Práve naopak. Matthias Rabe, výkonný viceprezident pre výskum a vývoj Seatu, tvrdí, že auto musí zostať každodenne použiteľné. Na margo novinky totiž povedal: "Skúšal som tvrdšie verzie Leonu Cupra a hoci boli lepšie na okruhu, boli možno trochu pritvrdé na bežné cesty. Sú veci, ktoré vieme urobiť s DCC (adaptívne tlmiče), ale aj tak musíme byť opatrní, pretože okno, v ktorom sa môžeme pohybovať, je veľmi úzke. Základné hodnoty značky Cupra však zostávajú. Cupra musí byť zábavná, ale použiteľná každý deň. Toto nie je auto, ktoré si kupujú ľudia, ktorí majú 5, alebo 6 ďalších áut. Preto si nemyslím, že Cupra bude tak extrémna ako napríklad Porsche 911 GT3." K praktickej stránke Cupry ešte dodal: "Ak by sme aj zašli ďalej, vždy bude mať 4, alebo 5 sedadiel."
Je to oficiálne! Ateca Cupra bude a príde už čoskoro.
Rabe však okrem Leonu potvrdil aj ďalšiu Cupru. Zelenú totiž dostala Ateca Cupra a fanúšikovia rýchlych SUV sa podľa jeho slov majú na čo tešiť. "Po testoch Atecy Cupra mi volal Jordi Gene (testovací jazdec Seatu) a bol veľmi prekvapený, ako zábavné a agilné to auto je." Rabe navyše vidí v Atece Cupra potenciál aj z obchodného hľadiska: "V Atece Cupra je veľký potenciál, pretože žiaden neprémiový konkurent neponúka nič podobné." Bližšie technické parametre však neprezradil. Vieme iba to, že bude mať pohon oboch náprav.
Ak ste sa tešili na Ibizu Cupra, nechajte si zájsť chuť. Prednosť dostala Ateca Cupra.
Ak chcete rýchlu Ibizu, bude vám musieť stačiť model FR
Okrem rozširovania portfólia modelov Cupra však Rabe priniesol aj smutnú správu. Verzia Cupra z nového Seatu Ibiza je totiž momentálne nepravdepodobná. Dôvody sú samozrejme ekonomické. "S malými autami je to ťažké, pretože ľudia chcú 200-koňovú Ibizu a keď ju vyvinieme a postavíme, stojí rovnako ako 200-koňový Leon," vysvetľuje Rabe a dodáva: "Nehovorím, že ju určite nikdy nepostavíme, ale teraz to nie je top priorita. Pre mňa značka Cupra znamená Leon a nič menšie. Možnosť tu však stále je."
Zdroj: Autoexpres