Kríza predaja sa rozšírila ako mor z juhu do zvyšku Európy a žiadna krajina nie je voči tejto vlne imúnna - povedal analytik talianskej výskumnej spoločnosti Promotor Gian Primo Quagliano pre agentúru Bloomberg. Tento trend sa nezvráti, až kým nevzrastie spotrebiteľská dôvera.
Predaj nových áut v Európe je najhorší za ostatné štvrťstoročie!

Predaj nových áut v Európe je najhorší za ostatné štvrťstoročie!

Sme v trende

Slovensko v predaji nových osobných áut dôsledne kopíruje celoeurópsky januárový trend. Pokles predaja v celom regióne a u nás sa líši iba o pár percent. Zmenilo sa iba poradie najobľúbenejších značiek. Kým prvé dve miesta obsadili tradične Škoda a Volkswagen, na tretie miesto sa v januári vyšplhal kórejský Hyundai a na štvrtú priečku odsunul svoju mladšiu sestru Kiu. Peugeot je až na siedmom mieste, hoci vozidlá sa vyrába aj u nás, čo obvykle hrá značke do karát. Zo smutných štatistík sa vymyká iba Veľká Británia. Briti v porovnaní s minuloročným januárom kúpili o vyše 11% viac áut. Naopak, tradične stabilné Nemecko sa prepadlo o 8,6%.

Koniec v nedohľadne

Zatiaľ sa teda napĺňajú proroctvá analytikov aj samotných automobiliek, že tento rok bude pre toto odvetvie priemyslu zaťažkávacou skúškou. Nikto si netrúfa odhadnúť, kedy sa predaj áut dostane na predkrízové čísla. „Kríza predaja sa rozšírila ako mor z juhu do zvyšku Európy a žiadna krajina nie je voči tejto vlne imúnna,“ povedal analytik talianskej výskumnej spoločnosti Promotor Gian Primo Quagliano pre agentúru Bloomberg. „Tento trend sa nezvráti, až kým nevzrastie spotrebiteľská dôvera,“ dodal.

zdroj: HNonline.sk