Európske automobilky by chceli nastaviť normu na hodnotu 136g NOx/km. Čo je 1,7 násobok množstva navrhovaného EÚ.
Výrobcovia sa búria
Vyhlásenie sa má týkať väčšiny európskych výrobcov a prichádza v čase, keď sa kvôli škandálu dieselgate zmráka nad vznetovými motormi. Európania si postupne začínajú uvedomovať, že diesel nie je tým správnym palivom pre osobné autá. Prísnejšie pravidlá majú začať zavádzať v roku 2017. Od roku 2020 budú nové pravidlá platiť už pre všetky osobné automobily, ktoré budú môcť emitovať z výfukov maximálne 80g NOx/km. To je podľa výrobcov príliš prísne a danú normu nedokážu splniť.
V rokoch 2017 - 2020 vstúpia do platnosti ešte prísnejšie limity
ACEA žiada od úradníkov omnoho mäkšie pravidlá. Európske automobilky by chceli nastaviť normu na hodnotu 136g NOx/km, čo je 1,7 násobok množstva navrhovaného EÚ. Narazili dieselové motory na vrchol svojich možností a ďalšie znižovanie emisií je nemožné alebo riešenie príliš drahé? Načasovanie vyhlásenia je pre automobilky dosť nešťastné, dnes sa takmer celá Európa pozerá na dieselové motory skrz prsty kvôli kauze dieselgate. Politici budú preto len veľmi ťažko robiť ústupky pre vznetové agregáty.
Zdroj: autoblog