Hmotnosť limuzíny klesla o 75 kilogramov, takže konkrétne Audi A8 3,0 TFSI váži 1830 kilogramov. Konštrukcia auta je takmer výlučne z hliníku, pričom kostra váži iba 231 kg. Rozmery sa nezmenili, dĺžka 5,14 m, rázvor náprav 2,99 m a šírka 1,95 m ostala ako pri predošlej verzii. Vďaka výške 1,46 m má stále športovú siluetu. Konštruktéri ale vylepšili hranu batožinového priestoru, aby uľahčili nakladanie batožiny.
Ako sme písali nedávno, Audi už dlhší čas upozorňuje na novinku vo svojej ponuke - Matrix LED svetlomety. Tie sú v ponuke práve pre novú 8-čku a to v príplatkovej výbave. Pozostávajú z 25 LED diód, ktorých funkciu riadi počítač podľa toho, či systém detekuje proti idúce vozidlo. Ide dokonca vo svojej funkcii tak ďaľeko, že na základe dát z navigácie vie osvetliť zákrutu ku ktorej sa blížite ešte skôr, než do nej vojdete. Nezabudnime ani na "utekajúce" smerovky, ktoré budú indikovať smer odbočenia postupným rozsvecovaním diód od stredu auta smerom von. Svetlá sú v exteriéri asi najmarkantnejšou zmenou, no popri nich si môžeme všimnúť i prepracovaný nárazník a mriežku auta. Paleta farieb pribrala päť nových farieb, takže zákazník si bude môcť vybrať z dvanástich odtieňov.
Paleta motorov začne svoju škálu na benzínovom 3,0-litri TFSI s výkonom 228 kW (310 k). Ďaľším benzínom je 4,0-litrový V8 TFSI s dvojicou turbodúchadiel, ktorý produkuje 320 kW (435 k). U neho je možné deaktivovať polovicu valcov, čo zníži spotrebu asi o 10%. Vznetový 3,0-liter TDI poskytne 190 kW (258 k) a väčší súrodenec s objemom 4,2-litra 238 kW (385 k) a krútiaci moment 850 Nm. Verzia A8 L W12 Quattro zo 6,3-litrového motora vydoluje 368 kW (500 k). To ale nie je všetko, nezabúdajme na diaľničnú raketu S8 s výkonom 380 kW (520 k) zo 4,0-litra TFSI. Deaktivovať valce je možné i u tohto modelu, novinkou je aktívna protihluková bariéra ANC, ktorá neguje vibrácie opačnou frekveciou. Hluk dočasného štvorvalca je tak potlačený. Pre ekologicky zameraných zákazníkov je v ponuke i Hybrid, kde kombinácia ión-lítiovej batérie a 2,0-litrového TFSI vyprodukuje 180 kW (245 k) a 480 Nm. Spaľovací motor poháňa prednú nápravu, zatiaľ čo elektromotor roztáča zadné kolesá. Audi sľubuje dojazd na elektrinu 3 kilometre pri rýchlosti 100 km/h.
Spotrebu a dynamické parametre poznáme iba u niektorých motorov, 3,0 TDI si vypýta 5,9 l/100 km. Oveľa smädnejšie A8 L W12 Quattro si zažiada o 11,7 litrov paliva, zatiaľ čo u S8 je udávaná spotreba len 10,1 litra. Spomínaný hybrid spotrebuje 6,3 litrov paliva/100 km. Ak by vás zaujímala dynamika 4,0 TFSI, tak pri tejto motorizácii auto akceleruje na stovku za 4,5 sekúnd, čo je o 0,3 sekúnd pomalšie ako S8. Pre všetky modely je potom k dispozícii osemstupňová automatická prevodovka, ktorú je možné spojiť so športovým diferenciálom zadnej nápravy. Pri modeloch S8 a A8 4,2 TDI je ale štandardom. V príplatkovej výbave taktiež nájdeme keramické brzdy alebo dynamický posilovač riadenia. Disky kolies siahajú rozmerom až k veľkosti 21 palcov. V ponuke sú buď liate disky alebo kované.
V interiéri sa toho príliš nezmenilo, naďaľej môžeme však očakávať maximálne možné pohodlie. Predné sedadlá sú s vyhrievaním a masážnou funkciou, zadné sú zasa za príplatok elektronicky nastaviteľné. Takže pohodlie ako v prvej triede lietadla. Štvorzónová klimatizácia je v takejto výbave snáď samozrejmosťou. Interiér ponúka nové textúry poťahov, drevených detailov a pre S8 i karbónové detaily. Bezpečnostné systémy ako Lane asistant (držanie sa v jazdnom pruhu) alebo nočné videnie sú vylepšené. Nočné videnie dokonca dokáže rozoznať zvieratá od chodcov. Parkovací asistent zasa zobrazuje okolie auta v 360 stupňovom uhle. Ceny a viac informácií sa dozvieme po premiére vo Frankfurte, no vieme, že najlacnejšiu A8 2014 budú v Nemecku predávať za 74500 Eur.